همشهری آنلاین: دومین روز تجمع دانشجویان معترض واحد علوم و تحقیقات در حالی برگزار شد که دادستان کل کشور، رییس دانشگاه آزاد و سرپرست واحد علوم و تحقیقات در جمع دانشجویان حاضر شدند.

روز دوم تجمع دانشجويان معترض

به گزارش همشهری آنلاین، پس از اینکه عذرخواهی و استعفای رییس دانشگاه آزاد اسلامی و سرپرست واحد علوم و تحقیقات به عنوان مطالبه دانشجویان در نخستین روز تجمع آنها عنوان شد، خبرگزاری فارس همزمان با دومین روز تجمع معترضین در صحن واحد علوم و تحقیقات،  از حضور محمدمهدی طهرانچی رییس دانشگاه و رضا مسعودی سرپرست واحد علوم و تحقیقات در جمع دانشجویان خبر داد.

تا زمان انتشار این گزارش هیچ گونه خبر رسمی مبنی بر عذرخواهی رییسان دانشگاه از دانشجویان منتشر نشده است اما پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه آزاد از همدردی رییس دانشگاه و خبرگزاری فارس از همدردی سرپرست واحد علوم و تحقیقات با دانشجویان خبر داده است.

پیش از حضور رییس دانشگاه و سرپرست واحد محل تجمع دانشجویان، حجت‌الاسلام منتظری دادستان کل کشور و جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران در جمع معترضین حاضر شده و در جریان مطالبات آنها قرار گرفتند.

بر اساس گزارش فارس، دادستان کل کشور در جمع دانشجویان در حالی که آنها را به «حفظ آرامش»،   «پایان دادن تجمع»، «پیگیری منطقی مطالبات»   دعوت کرده،  گفته است: «من وظیفه خود دیدم با توجه به اعتراضی که شما انجام داده‌اید، در جمع شما حضور پیدا کنم و از نزدیک با شما مذاکره کنم. ‌ برای اینکه‌ مطالبات شما و همچنین اعتراض شما پیگیری شود، دو نفر از دانشجویان را به نمایندگی از کل دانشجویان انتخاب کرده تا همراه ما در جلسه با مسئولان دانشگاهی حضور یابند و مطالبات خود و تقاضاهایی را که در رابطه با این حادثه دارند، مطرح کنند. ‌»

از خواسته‌های دانشجویان که در حضور دادستان کل کشور و دادستان تهران مطرح شده، تشکیل شورای صنفی دانشجویی است. یک دانشجوی معترض در حضور حجت‌الاسلام منتظری گفته است:  «مسئولان دانشگاه آزاد ما را مشتری نامیدند و با این لقب نسبت به ما بی‌احترامی کرده‌اند، درست است که هزینه زیادی برای شهریه‌های خود پرداخت می‌کنیم اما ما دانشجو هستیم.» این دانشجو همچنین در خصوص مجهز شدن اتوبوس‌های دانشگاه آزاد مدعی شد: «دانشگاه آزاد اتوبوس‌های قدیمی را رنگ کرده و به اسم اتوبوس‌های نو دوباره در دانشگاه مستقر کرده است، دانشگاه آزاد باید اسناد قرارداد اتوبوس‌های جدید را به دانشجویان نشان دهد.» (منبع: ایرنا)

از طرفی فارس نیز در خصوص استقرار ناوگان جدید حمل و نقل در واحد علوم و تحقیقات به درج پاسخ‌های طهرانچی پرداخته است. به گزارش فارس،  رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص تجدید قرارداد با پیمانکار جدید حمل‌ونقل واحد علوم و تحقیقات تصریح کرده است: «پیمانکار حمل و نقل پیشین در بازداشت به سر می‌برد و تا چند روز آینده ناوگان جدید حمل‌ونقل با اتوبوس‌های جدید در واحد مستقر و کار خود را آغاز می‌کنند.»

یکی از حواشی دومین روز تجمع دانشجویان، شایعه برخورد خودروی حامل رییس دانشگاه با برخی دانشجویان و مصدوم شدن آنها بود. ایرنا در این باره گزارش کرده است: «در فیلمی که در فضای مجازی در حال انتشار است، خودروی ال نود سفید با سرعت بسیاری در محوطه واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد در حال حرکت است و تعدادی از دانشجویان به دنبال ماشین دویده و قصد متوقف ساختن خودرو را دارند. در بخش دیگر تصاویر دو دانشجوی مصدوم دختر روی زمین افتاده و خودرو آمبولانس در محل برای مداوای آنها حضور یافته است.  در حالی که مسئولان روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، خبر زیر گرفتن دانشجویان توسط خودروی فردی که مشخص نیست حامل کدام مسئول دانشگاه آزاد را تکذیب می‌کنند، اما در فیلمی دیگر هنگام حضور دادستان کل کشور و دادستان تهران در جمع معترضین، آنها مدعی هستند که خودرو حامل طهرانچی یا رئیس واحد علوم تحقیقات با همکلاسی‌های آنها برخورد کرده است.»

به گزارش همشهری آنلاین،  ظهر روز سه‌شنبه چهارم دی‌ ماه اتوبوس حامل دانشجویان در محوطه واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد واژگون شد که بر اثر این حادثه تاکنون ۱۰ تن کشته شده‌اند.

کد خبر 426975
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha