شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۸۵ - ۱۹:۰۵
۰ نفر

گروه ورزشی – حسن حیدری: در آغاز هفته دوم لیگ برتر تیم‌های مدعی این دوره از بازی‌ها به پیروزی رسیدند و برق شیراز صدرنشین هفته اول نیز یکشنبه 26 شهریور در تهران به مصاف پرسپولیس می‌رود تا از عنوان خود دفاع کند.

هفته قبل در رقابت‌های روز جمعه یک حادثه فیزیکی بازی‌ها را تحت‌الشعاع قرار داد و بار دیگر مشکلات برگزاری بازی در ورزشگاه‌های غیراستاندارد  را  نمایان کرد.
قطع برق ورزشگاه حافظیه شیراز درحالی‌که 72 دقیقه از بازی تیم‌های پاس و فجرسپاسی گذشته بود باعث شد این بازی نیمه‌تمام بماند. طبق آیین‌نامه لیگ این بازی درحالی‌که دو بر صفر به‌سود پاس در جریان بود باید تجدید شود.
در حال حاضر سازمان لیگ منتظر گزارش داور است تا پس از آن در مورد این دیدار تصمیم‌گیری کند.
در هفته دوم تیم استقلال در کرمان مقابل مس به پیروزی رسید. البته استقلال نیمی از این موفقیت را مدیون رحمتی است که پنالتی حریف را مهار کرد. همنام اهوازی استقلال تهران نیز در انزلی با پیروزی مقابل ملوان به صدر جدول صعود کرد.
ازجمله حوادث مهم دیگر این هفته پیروزی دو تیم صنعتی پیکان و سایپا مقابل رقبای خود صباباتری و فولاد بود که کمتر کسی پیش‌بینی پیروزی آنها را داشت.
در ادامه بازی‌های هفته دوم امروز پرسپولیس در تهران میزبان برق شیراز است. در این بازی تقابل اندیشه ایرانی ذوالفقار‌نسب با دنیزلی بسیار دیدنی خواهد بود.
پرسپولیس در دیدار رفت فینال جام حذفی نشان داد که فاصله زیادی تا رسیدن به مرز یک تیم ایده‌آل دارد. اشکالات عمده پرسپولیس در خطوط سه‌گانه به‌ویژه در خط دفاعی، این تیم پرطرفدار تهرانی را با چالشی تازه روبه‌رو کرده است. پرسپولیس که یکی از سرمایه‌های بزرگ ورزش کشور محسوب می‌شود باید به جایگاه واقعی خود در فوتبال بازگردد. در این راه باید تمامی ارکان باشگاه دست به دست هم دهند تا بار دیگر شاهد شکوفایی این تیم باشیم. پرسپولیس با پیروزی در این میدان فرصت خودباوری دوباره‌ای را پیش از فینال روز جمعه پیدا می‌کند.
پرسپولیس در بازی امروز مقابل برق شیراز با تغییرات تازه‌ای به میدان می‌رود و احتمالا کریم باقری و مهرداد اولادی در ترکیب این تیم قرار خواهند گرفت. البته حضور باقری در ترکیب اصلی بیش از اولادی محتمل است. حضور باقری در قلب دفاع پرسپولیس می‌تواند باعث برطرف شدن ناهماهنگی در نزد مدافعان این تیم باشد.
در آن سوی میدان برق شیراز با ذوالفقارنسب از روز نخست رقابت‌ها با قدرت ظاهر شده، آنها با تلفیقی از مردان بومی و بازیکنان غیرشیرازی به انسجام تیمی رسیده و برای هر حریفی می‌توانند دردسرساز شوند. در بازی دیگر امروز تیم فوتبال سپاهان که روز جمعه این هفته باید دیدار برگشت فینال جام حذفی را در اصفهان برگزار کند در تهران میهمان راه‌آهن است.
سپاهان بعد از متوقف کردن پرسپولیس و پیمودن نیمی از راه قهرمانی با انگیزه بیشتری به مصاف راه‌آهن می‌رود. سپاهان دارای بازیکنان جوان و پرتوانی است که هرکدام دارای یک ویژگی خاص هستند و می‌توانند تیم را از بن‌بست خارج کنند. ابوالهیل، عماد رضا، محمد نوری و حمید شفیعی و... ازجمله سرمایه‌های این تیم در فصل جاری هستند. در آن سوی میدان راه‌آهن بعد از یک شکست تلخ در شیراز دیدار سختی را درپیش دارد. عباس رضوی با ترمیم روحیه آسیب‌خورده تیمش قصددارد تا در تهران سپاهان را شکست دهد. راه‌آهن نیز ازجمله تیم‌های باسابقه ایران است که از مکتب آن بازیکنان بزرگی رشد و به فوتبال کشور راه‌ یافته اند.

برنامه بازی‌های یکشنبه 26 شهریور  در لیگ برتر ایران
ساعت 30/17 راه‌آهن – سپاهان اصفهان
ساعت 30/17 پرسپولیس – برق شیراز

کد خبر 4250

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز