همشهری آنلاین: نخستین همایش ملی حقوق  نشر با حضور دکتر لعیا جنیدی، معاون  حقوقی رئیس جمهور، ۲۹ آبان سال‌جاری از ساعت ۹ تا ۱۷ در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و  ارتباطات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

حقوق نشر

   ارائه راهکارهای حقوقی جهت استفاده از قوانین موجود و اصلاح لایحه مالکیت ادبی و هنری و نیز تبیین جایگاه و رابطه حقوق نشر داخلی و کپی رایت، اهداف این همایش است که با مشارکت پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات و انجمن فرهنگی ناشران کتاب دانشگاهی برگزار می­شود.

در این همایش، دکتر محمود حکمت نیا (معاون حقوق مالکیت فکری وزارت دادگستری)، دکتر حسن میرحسینی (دبیر سابق شورای ملی هماهنگی و سیاستگذاری مالکیت فکری) و دکتر محمد صابری(وکیل دادگستری) درخصوص مدل اجرایی حقوق مالکیت ادبی و هنری، روند تدوین لایحه مالکیت ادبی و هنری و حقوق نشر کتاب الکترونیکی و صوتی سخنرانی خواهند کرد.

در این همایش و در نوبت عصر، همچنین دکتر محمدحسین ساکت (نویسنده و قاضی بازنشسته)، دکتر لادن حیدری (مدیرکل سابق حقوق مالکیت معنوی)، دکتر سیدعباس حسینی­ نیک (مدیر مسئول انجمن فرهنگی ناشران کتاب دانشگاهی و دبیر علمی همایش) و دکتر پژمان محمدی (مدیرکل حوزه معاونت حقوقی رئیس جمهور) درباره حقوق پدیدآورنده و حمایت‌های قانونی، ضوابط نشر و راهکارهای اجرایی، رابطه حقوق نشر داخلی و کپی‌رایت بین‌المللی و نیز تحلیل حقوقی قراردادهای نشر سخنرانی خواهند کرد.

اختتامیه همایش نیز با حضور دکتر محسن جوادی، معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، برگزار خواهد شد.علاقه‌مندان به حضور در این همایش می‌توانند به پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات واقع در خیابان ولیعصر، خیابان دمشق مراجعه کنند.

  

کد خبر 423047

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha