همشهری آنلاین: انجمن قلب آمریکا دستورالعمل جدیدی برای کاهش کلسترول بالای خون منتشر کرده است که بر مبنای رویکردی شخصی شده و مادام‌العمر است.

test

به گزارش هلث‌دی نیوز این انجمن می‌گوید این رویکرد طولانی‌مدت که در برخی موارد باید از سنین پایین در حد ۲ سالگی شروع شود، بهترین راه برای کاهش حمله قلبی و سکته مغزی است.

راهکارهای «شخصی شده» کاهنده کلسترول که این دستورالعمل توصیه می‌کند، شامل این موارد می‌شود:

- ارزیابی‌ دقیق‌تر خطر برای کمک به تعیین خطر اختصاصی دچار شدن فرد به بیماری قلبی ازجمله استفاده از سی‌تی‌اسکن برای شناسایی شریان‌های سخت شده.

- استفاده از داروهای با اثر شدیدتر کاهنده کلسترول مانند ازتیمایب (ezetimibe) یا رده جدید داروهای گران‌قیمتی به نام مهارکننده‌های PCSK9 که در بیماران در معرض خطر بالای بیماری قلبی که به داروهای معمول استاتینی کاهنده کلسترول پاسخ نمی‌دهند.

- آزمایش‌های اولیه کلسترول خون برای کودکان در سنین ۹ تا ۱۱ برای تعیین زودرس خطر بیماری قلبی. درصورتی‌که فرد سابقه خانوادگی بیماری قلبی یا کلسترول بالا داشته باشد، ممکن است این آزمایش در سنین پایین‌تر در ۲ سالگی انجام شود.

بالا بودن میزان کلسترول بد یا LDL با تشکیل پلاک‌های چربی و تنگ شدن شریان‌ها همراهی دارد. انجمن قلب آمریکا می‌گوید اگر میزان‌های LDL در حد ۱۰۰ میلی‌گرم در دسی لیتر یا پایین‌تر باشد، خر بیماری قلبی و سکته مغزی کاهش می‌یابد.

دکتر ایور بنجامین، رئیس انجمن قلب آمریکا دراین‌باره گفت:‌«علم نشان داده است که داشتن کلسترول بالا در هر سنی خطر بیماری قلبی را به طور عمده‌ای بالا می‌برد. به همین خاطر است مهم است که افراد حتی از سنین پایین از یک سبک زندگی سالم برای قلب پیروی کنند و میزان کلسترول خونشان را در حد سالم نگهدارند.»

کد خبر 422477

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha