گروه بین‌الملل: یک مقام ارشد جبهه دمکراتیک کردستان عراق گفت، این حزب اجازه شکل‌گیری شورای بیداری را در شهرهای کرد نشین و مناطق اطراف آن با هدف مبارزه با شبکه تروریستی القاعده نخواهد داد.

محمد قادر به شبکه خبری صدای عراق گفت: ما به هیچ وجه اجازه شکل‌گیری چنین نیرویی را با هدف مبارزه با شبه نظامیان مسلح یا تروریست‌های القاعده در مناطق کردنشین نمی‌دهیم.

وی تصریح کرد: امنیت به شکل کامل در کردستان برقرار است و ما به چنین نیروهایی برای برقراری امنیت و ایجاد ثبات نیاز نداریم. در عین حال اداره سیاسی حزب دمکراتیک کردستان عراق تأکید کرد، شوراهای بیداری در مناطق ملتهب و پر تشنج نقشی بسیار حیاتی در کاهش خشونت‌ها دارد اما نکته این جاست که ما در کردستان به چنین نیرویی نیاز نداریم.

شوراهای بیداری که برای نخستین بار در استان الانبار ایجاد شد، تحت حمایت دولت و نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکاست.

این نیروها که سلاح و مزد روزانه خود را از نیروهای آمریکایی دریافت می‌کنند، با هرگونه اقدام مسلحانه توسط شبه نظامیان سنی و همچنین تروریست‌های القاعده مقابله خواهند کرد اما از سوی دیگر رهبران القاعده در عراق با هشدار درخصوص این‌گونه نیروها تهدید کرده‌اند درصورت ادامه شرایط کنونی، بر حملات خود خواهند افزود.

طی چند هفته گذشته چندین انفجار انتحاری در شهرهای مختلف عراق صورت گرفته که هدف از آن برچیدن بساط شوراهای بیداری اعلام شده‌است.

کد خبر 41573

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز