دومین همایش بزرگ خادمین الحسین(ع) با حضور 1700 امنا و مسئولان هیأت‌های شهر تهران همزمان با آغاز ماه محرم برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 13، این همایش به منظور تبیین فرهنگ عاشورایی، بررسی انحرافات موجود احتمالی در برگزاری مراسم‌ عزاداری و تجلیل از استاد شیخ‌حسین انصاریان در تالار شهید باکری مجتمع ولیعصر برگزار شد.

در این برنامه، استاد شیخ حسین انصاریان در سخنانی با تأکید بر ضرورت گسترش فرهنگ انسانی عاشورا تصریح کرد: فرهنگ عاشورا بهترین سرمشق و اسوه برای همه دست‌اندرکاران مجالس عزاداری آن حضرت تا قیامت خواهد بود و بر این اساس هیأت‌های مذهبی باید به‌گونه‌ای به اجرای برنامه بپردازند که شرکت‌کنندگان در آن جلسات به سوی ارزش‌های انسانی و معارف الهی سوق یابند.

در این برنامه، محمد باقر قالیباف، شهردار تهران نیز گفت: بی‌شک هر کسی ذره‌‌ای ناخالصی داشته باشد هیچ نسبتی با فرهنگ عاشورا و نهضت حسینی ندارد؛ محبت اهل بیت(ع) باید با معرفت همراه باشد چرا که در این مورد تنها شور لحظه‌ای و داغی مهم نیست بلکه پختگی حائز اهمیت است.

وی در ادامه به خدمات مجموعه شهرداری در این ایام پرداخت و گفت: شهرداری نیز بر خود تکلیف می‌داند که در این بخش تا حد توان کمک کند و مجموعه اقداماتی هم برای توجه به هیئت‌های مذهبی صورت گرفته است. البته من معتقدم که هیئت‌ها باید خودجوش و مردمی اداره شوند و دستگاه‌های دولتی دخالتی در آن نداشته باشند.

کد خبر 41471

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز