دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: لوکا مودریچ (Luka Modrić) ۹ سپتامبر ۱۹۸۵در شهر زادار کرواسی به دنیا آمد.

Luka Modric

مادر مودریچ خیاط و پدرش یک ارتشی بود که پس از بازگشت از ارتش، به عنوان مسئول فنی در فرودگاه زادار مشغول به کار شد. مودریچ خود در سال ۲۰۰۰ او به آکادمی دینامو پیوست و پس از آن سه سال در زیرینیسکی بازی کرد. در حالی که تنها ۱۸ سال داشت در موستار تبدیل به بهترین بازیکن لیگ بوسنی هرزگوین شد. به دینامو زاگرب برگشت. بازی را در اینتر زاپارسیچ آغاز کرد و با این باشگاه قراردادی ده ساله بست. در سال ۲۰۰۶ دوباره به دینامو پیوست که در این باشگاه سه لیگ، دو جام حذفی و یک سو پرکاپ برد.

نقش او در پیراهن تیم ملی فوتبال کرواسی با حضور اسلاون بیلیچ پر رنگ تر شد چرا که این مربی اعتقاد ویژه‌ای به استعدادهای او داشت و معتقد بود که لوکا، جانشین خلفی است برای نسل طلایی کروات‌ها در دهه ۹۰ که شوکر، بوبان و پرسینچکی را داشت.

مودریچ که لقب پرنده و کرویف بالکان را هم یدک می‌کشد، در یورو ۲۰۰۸ خود را به عنوان یک ستاره جهانی مطرح کرد. عملکرد او در یورو ۲۰۰۸، نگاه چندین باشگاه را جلب کرد و در نهایت با ۲۱ میلیون یورو به تاتنهام پیوست تا تبدیل به گرانقیمت‌ترین بازیکن تاریخ فوتبال کرواسی شود.

در سال ۲۰۱۳ با قراردادی ۳۰ میلیون پوندی از تاتنهام به رئال مادرید پیوست. او در همین سال در تیم منتخب لیگ قهرمانان اروپا قرار گرفت.

لوکا مودریچ که در تیم‌های دینامو زاگرب، زرینسکی موستار، اینتر زاپاریسک و تاتنهام بازی کرده‌ و ده‌ها  بازی ملی هم برای تیم ملی فوتبال کرواسی انجام داده‌است بهترین بازیکن جام جهانی روسیه  ۲۰۱۸ هم شد.

  • لوکا مودریچ مرد سال ۲۰۱۸ فوتبال اروپا

لوکا مودریچ، ستاره کروات و ۳۲ ساله رئال مادرید عنوان بهترین بازیکن سال اروپا را از آن خود کرد.

به جز مودریچ، ستاره‌هایی چون کریستیانو رونالدو و محمد صلاح نیز دو نامزد دیگر دریافت این جایزه بودند اما در نهایت، ستاره کروات بود که به عنوان بهترین بازیکن اروپا انتخاب شد.

اوج درخشش مودریچ در جام جهانی ۲۰۱۸ و در ترکیب تیم ملی کرواسی بود که موفق شد تیمش را تا فینال هدایت و عنوان بهترین بازیکن جام جهانی را از آن خود کند.

او در سال ۲۰۱۸ از سوی فیفا به عنوان بهترین بازیکن جهان انتخاب شد.

کد خبر 414218

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha