همشهری‌آنلاین: اهالی استان فارس در سال ‪ ۸۶‬برای دومین بار میزبان رییس جمهوری اسلامی ایران هستند

و بهره‌برداری تعدادی از مهمترین پروژه‌های توسعه‌ای استان در بخش زیرساخت‌ها را با حضور دکتر احمدی‌نژاد، جشن می‌گیرند.
به‌گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، مردم ‌استان فارس به محض ورود رییس جمهوری در فرودگاه‌شهید دستغیب شیراز،نخستین هدیه‌خود را از دکتراحمدی نژاد گرفتند زیرا رییس جمهوری به محض ورود به فارس و در گفت وگو با مسوولان اعلام کرد: توسعه کامل راه‌های استان فارس تا پایان سال ‪ ۸۷‬باید انجام شود.

این خبر، نه تنها اهالی استان فارس بلکه همه استان‌های دیگر کشور را نیز شادمان می‌کند، زیرا فارس به لحاظ موقعیت در مرکز کشور به عنوان محل تردد شهروندان سایر استان‌ها به نقاط مختلف کشور به شمار می‌رودو تحولات زیرساختی در امر راه ها، برای تمام کشور مفید است.

گرچه استان فارس همواره از وجود راه‌های مطمئن در مضیقه بوده‌است اما در چند سال گذشته و با عنایت دولت و تزریق اعتبارات مناسب،برنامه‌ریزی مناسبی از سوی مدیریت استان فارس برای تحول در زیرساخت‌های فارس شکل گرفته‌است.

استاندار فارس همواره در جلسات گوناگون وضعیت استان فارس را اینگونه بیان می‌کرد: هرگاه می‌گوییم برای فارس صنعت می‌خواهیم، می‌گفتند شماکه راه ندارید و زمانی که می‌گفتیم راه می‌خواهیم می‌گفتند، شما که صنعت ندارید.

مهندس سیدمحمدرضا رضازاده گفت: هم اینکه گام‌های بلندی با همت دولت در ایجاد صنایع مادر مانند فولاد نی‌ریز و صنایع انرژی بر و آلومینیوم جنوب فارس و همچنین توسعه راه‌ها در بخش‌های مهم و کلیدی فارس برداشته شده که نتایج آن مشهود است.

به گزارش ایرنا، تعدادی از پروژه‌های مهم در بخش راه به ویژه بزرگراه شیراز - اصفهان، شیراز - فیروزآباد- جم - عسلویه، شیراز- دشت‌ارژن- کازرون به همراه شماری دیگر از پروژه‌های توسعه‌ای و زیرساختی در سطح استان فارس سه‌شنبه با حضور رییس جمهوری به بهره برداری می‌رسد.

هرکدام از این پروژه‌ها در نوع خود نه تنها یک شهرستان و استان، بلکه استان‌های دیگر را نیز به توسعه می‌رسانند و در تحولات کشور نیز نقش مهمی ایفا می‌کنند.

بزرگراه‌شیراز - دشت‌ارژن از جمله آرزوهای دیرین مردم به‌ویژه‌ مردم کازرون، این شهرستان با سابقه و بزرگ به شمار می‌رود زیرا این جاده، کازرون را پس از ‪ ۴۰‬سال از بن بست خارج و زمینه ارتباط سهل تر و مطمئن تر به استان‌های بوشهر و خوزستان را نیز هموار می‌کند. بیش از ‪ ۴۵۰‬میلیارد ریال برای این پروژه هزینه شده است.

بزرگراه شیراز - فیروزآزاد - جم عسلویه نیز که با اعتباری یکهزار و ‪۲۰۰‬ میلیارد ریال آماده بهره برداری می‌شود، نقش مهمی در تسهیل ارتباط مرکز کشور با سواحل جنوب به ویژه در عسلویه دارد و نه تنها یک راه ارتباطی مناسب بلکه یک جاده استراتژیک به شمار می‌آید.

بزرگره شیراز- اصفهان دیگر پروژه مهمی است که امروز به دست رییس جمهوری افتتاح می‌شود.

تمام شهروندانی که‌قصدعبورازشمال به‌جنوب کشوریا غرب به شرق را داشته اند و از شیراز گذشته‌اند،بخوبی می‌دانند که فارس درسال‌های گذشته‌ازوجود راه‌های مناسب بی‌بهره بوده‌است، اما هم اینک و با همت دولت بخش عمده‌ای از راه ها مناسب‌سازی شده است که از مهمترین آن، بزرگراه شیراز - اصفهان - تهران به شمار می‌آید.

مردم استان فارس هم اکنون خوشحالند که با رییس جمهوری اسلامی ایران وقتی برای برای دومین بار به استانشان سفر می‌کند، اتفاقات خوبی نیز همراه خود دارد و توسعه راه‌های فارس را به آنان تقدیم می‌کند.

سفر اول رییس جمهوری و هیات دولت به‌استان فارس بیست و هفتم تا سی و یکم فروردین امسال صورت گرفت

کد خبر 41167

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز