بی نظیر بوتو، نخست وزیر فقید پاکستان در آخرین مصاحبه خود با مجله آمریکایی Parade اعلام کرده بود 6 شرکت پاکستانی دیگر در رسوایی برنامه نفت در برابر غذای سازمان ملل نقش داشتند ولی هیچ وقت مورد بازخواست قرار نگرفتند.

به گزارش رویترز، بوتو در این مصاحبه گفته است که پدرش در زندان او را نصیحت می‌کرد که بعد از اعدام او کشور را ترک کند و وارد امور سیاسی نشود. اما او در جواب پدرش خواسته است جنگ برای دمکراسی را ادامه دهد.وی همچنین در این مصاحبه به صحبت‌هایش با جورج بوش اشاره می‌کند که به وی هشدار داده است سیاست آمریکا تنها باعث به وجود آمدن فاجعه در پاکستان  و نابودی این کشور می‌شود.

نخست وزیر سابق پاکستان در مصاحبه با این مجله با اشاره به پرونده برنامه نفت در برابر غذا با دفاع از خود در برابر اتهام‌ فساد مالی گفته است: 6 شرکت پاکستانی دیگر هم در این مسئله حضور داشتند ولی هیچ کس آنها را مورد بازخواست قرار نداد.وی گفته بود که در تمام این درگیری‌ها او به تنهایی و بدون کمک دستگاه قضایی پاکستان و حتی رسانه‌ها مبارزه کرده است.

او در این باره گفته است: من کمک روزنامه‌ها را نداشتم،من دستگاه قضایی در اختیارم نبود و در مقابل تمام اتهام‌ها تنها بودم. در این گزارش آمده است که بوتو دراین هنگام گریه می‌کند و می‌گوید: من تنها خدا را داشتم.او علاوه بر این اعلام می‌کند که در زمان تبعید خود خواسته‌اش در دوبی و لندن هم از طرف دستگاه قضایی پاکستان اذیت می‌شده است به طوری که به خاطر اتهام دریافت رشوه حتی اجازه باز کردن حساب بانکی و داشتن کارت اعتباری را نداشته است.

کد خبر 41088

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز