مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: دمانس عروقی، عارضه‌ای است که علائمی مشابه با بیماری آلزایمر و دیگر انواع زوال عقلی دارد.

دمانس عروقی

طبق اعلام سیستم سلامت عمومی انگلیس،  حدود ۱۵۰ هزار نفر در این کشور به دمانس عروقی دچار هستند. این عارضه از کاهش جریان خون به مغز ناشی می‌شود که می‌تواند به سلول‌های مغز آسیب وارد کند.

علائم دمانس عروقی ممکن است به طور ناگهانی یا در یک دوره زمانی ظاهر شود. این عارضه موجب بروز مشکلاتی در توانمندی‌های ذهنی و نارسایی‌های دیگر می‌شود. همچنین این بیماری با گذشت زمان تشدید می‌شود اگر چه فرآیند درمان می‌تواند به کند شدن روند آن کمک کند.

  • شایع‌ترین نشانه‌های دمانس عروقی چيست؟

اولین علائم دمانس عروقی شامل تغییرات رفتاری یا خلق و خو، عدم تمرکز و مشکلات ادراکی می‌شود. هر چند تشخیص این علائم در مراحل اولیه سخت است یا احتمال دارد با بیماری‌های دیگر اشتباه گرفته شود.

با گذشت زمان و تشدید علائم، بیمار برای راه رفتن دچار مشکل می‌شود و ممکن است به طور متناوب تعادل خود را از دست بدهد و به زمین افتد.

همچنین تغییرات تشخیصی، نداشتن انگیزه و علاقه و مشکل در پیدا کردن لغات مناسب از دیگر علائمی است که باید جدی گرفته شود. بی اختیاری ادراری، اختلال در تفکر، احساس گیجی و از دست دادن قدرت حافظه نیز از دیگر علائم این بیماری هستند.

افراد بالای ۶۵ سال، مصرف کنندگان سیگار و افرادی که رژیم غذایی سالم را رعایت نمی‌کنند، بیشتر در معرض ابتلا به دمانس هستند.

رعایت رژیم غذایی سالم، مرتب ورزش کردن و داشتن سبک زندگی سالم،  می‌تواند خطر ابتلا به دمانس عروقی را کاهش دهد.

*منبع: ايسنا به نقل از  روزنامه اکسپرس

کد خبر 409596

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha