همشهری آنلاین: در جریان عملیات جمعه شب ارتش پاکستان علیه افراط‌گرایان دستکم هفت غیرنظامی جان باختند.

خبرگزاری سوئیس از اسلام‌آباد گزارش داد، بنا به گزارش‌های رسانه‌های خبری پاکستان ارتش در نزدیکی منطقه ناآرام دره سوات در شمال این کشور، شلیک‌های توپخانه‌ای اشتباهی را داشته است. شبکه خبری Aja صبح امروز (شنبه 15 دی) اعلام کرد بر اثر این حملات پنج خانه ویران شده‌اند.

هواداران مولانا فضل الله هفته‌هاست در دره سوات مشغول نبرد با نیروهای امنیتی هستند. آنها قصد دارند در این منطقه حکومتی مانند طالبان را ایجاد کنند. ارتش در پایان ماه نوامبر سال گذشته با انجام حمله‌ای گسترده کنترل این منطقه را در دست گرفت و فضل الله را تبعید کرد.[تسلط طالبان بر مناطق مرزی پاکستان]

خبرگزاری آلمان نیز گزارش داد، جعفر خان، یکی از مقامات محلی دره سوات امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرد نیروهای امنیتی با هدف حمله به مواضع شبه نظامیان مسلح دست به حمله توپخانه‌ای زدند که بر اثر اصابت شماری از گلوله‌ها به یک منطقه مسکونی و تخریب پنج خانه دست کم هفت غیرنظامی کشته شدند.


نیروهای ارتش پاکستان پیشتر اعلام کردند بیش از سیصد نفر از شبه نظامیان مسلح را در این منطقه از پا درآوردند، اما شبه نظامیان همچنان به حملات انتحاری علیه نیروهای امنیتی ادامه می‌دهند.

کد خبر 40927

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز