دوشنبه ۴ تیر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۸
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران از تمرکز شورای شهر برای راه‌اندازی خطوط ۶ و ۷ مترو خبر داد.

مرتضي الویری، رئيس كميسيون برنامه و بودجه شوراي شهر تهران در گفت‌وگو با ایسنا، در حاشیه بازدید از خط ۶ و ۷ مترو گفت: خطوط ۶ و ۷ مترو از مهم‌ترین خطوط هستند که آغاز به کار آنها از نظر کاهش ترافیک و آلودگی هوا بسیار اثرگذار است. کمیسیون برنامه و بودجه به دلیل یافتن دلایل تاخیر در اجرای این پروژه و یافتن راه حلی برای حل این مشکلات صبح دوشنبه 4 تير از روند ساخت خطوط ۶ و ۷ بازدید کرد.

مرتضي الويري افزود: خط ۶ مترو ۳۸ کیلومتر است که طولانی‌ترین خط مترو در خاورمیانه لقب گرفته. پیشرفت تونلی این خط ۹۵ درصد است و تنها نیازمند خرید تجهیزات است.

الویری با بیان این‌که امیدواریم با تامین منابع ۱۰ کیلومتر از این خط از دولت آباد تا امام حسین (ع) به بهره برداری برسد، گفت: البته تمام تلاش خود را انجام خواهیم داد که با تزریق منابع ارزی و ریالی کل این خط به بهره برداری برسد.

او در مورد خط ۷ مترو نیز گفت: در زمان قالیباف این خط به صورت موقت راه اندازی شد اما به دلیل لزوم تامین ایمنی تعطیل شد. دستور توقف فعالیت خط ۷ مترو  به دلیل نداشتن هواکش و سیگنالینگ صادر شد و خوشبختانه نهادهای نظارتی نیز این توقف فعالیت را تایید کردند و امیدواریم در سال جاری بتوانیم این خط را راه‌اندازی کنیم.

عضو شورای شهر تهران افزود: خط ۷ تجهیزات بیشتری از خط ۶ دارد و هزینه‌های کمتری می‌بایست برای آن انجام داد. عمده تمرکز بر روی خط ۶ است تا بتوانیم باوجود محدودیت‌های موجود با سرعت کار را پیش ببریم.

او گفت: بنا به گفته مسئولان مترو ۱۲۰ میلیون یورو برای سیگنالینگ، تجهیزات، پله برقی و آسانسور در خط ۶ لازم است و خوش‌بین هستیم که تا پایان سال شاهد افتتاح بخشی از خط ۶ و ۷ باشیم اما معتقدیم که باید راه حلی برای تامین منابع مترو پیدا کنیم و در حال حاضر تهاتر، گزینه ما برای تامین منابع و پرداخت دیون است.

کد خبر 408901

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha