همشهری آنلاین: وزارت دفاع افغانستان اعلام کرد،‌ در درگیری‌ها بین نیروهای مشترک افغان و نیروهای بین‌المللی با عناصر طالبان در نقاط مختلف افغانستان، 13 تن از اعضای این گروه کشته و 30 تن دیگر بازداشت شدند.

 به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری آلمان،‌ در بیانیه‌ای که وزارت دفاع افغانستان منتشر کرد، آمده است: نیروهای بین‌المللی و افغانی، روز سه‌شنبه (11دی) هشت تروریست مسلح را در منطقه موسی‌قلعه در استان هلمند به قتل رسانده‌اند.

بر اساس این بیانیه، دو تن از این افراد از عناصر طالبان بودند که در حال مین‌گذاری در منطقه ساباری در استان خوست بودند که بر اثر انفجار پیش از موعد مین کشته شدند. در حادثه‌ای مشابه در استان قندهار در جنوب کشور نیز دو تن از طالبان کشته شدند.

این بیانیه می‌افزاید: در حادثه قندهار ملا عبدالجبار"که یکی از رهبران شورشیان بود به همراه دستیار خود کشته شد.
در منطقه چاک در استان وردک نیز بعد از ظهر سه‌شنبه و درپی عملیات نیروهای بین المللی 23 تن از متهمان به تروریست بازداشت شده و دو دستگاه توپ سبک و تعداد زیادی مین و بمب دست‌ساز از آنها مصادره شد.

این بیانیه ادامه می‌د‌هد: نیروهای ارتش افغانستان نیز یک فرد مسلح را در منطقه سارابی در استان خوست کشته و سه نفر دیگر را نیز بازداشت کردند و در منطقه یاکوبی استان خوست نیز نیروهای افغانستان چهار تن از اعضای طالبان را دستگیر کردند.

این بیانیه می‌افزاید: در حادثه‌ای دیگر یک تن از نیروهای ارتش افغانستان کشته و یک نفر دیگر نیز مجروح شدند. این حادثه زمانی رخ داد که آنها در منطقه "کوه صافی" در استان "باروان" به کمین نیروهای طالبان برخوردند.

کد خبر 40774

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز