جمعه ۲۶ خرداد ۱۳۸۵ - ۰۸:۴۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: دریک حمله انتحاری به مسجد شیعیان در بغداد دستکم 10 نمازگزار شهید و 25 نفر زخمی شدند. این عملیات ظهر جمعه در مسجد براثا درشمال غرب بغداد روی داد.

به گزارش  خبرگزاری فرانسه، یک مقام وزارت کشورعراق اعلام کرد  که یک فرد انتحاری با بستن کمربند انفجاری، خود را در داخل مسجد براثا منفجر کرد که به شهید و زخمی شدن این نمازگزاران منجر شد.

مسجد براثا در هفتم آوریل گذشته نیز شاهد حملات انتحاری ضد نمازگزاران بود که در جریان آن 90نفر شهید و 175نفر دیگر زخمی شدند.

در همین حال، نیروهای امنیتی عراق مقررات منع آمد و شد را به مدت چهار ساعت و از ساعت 11تا 15 امروز به وقت محلی در شهر بغداد اجرا کرده اند. این اقدام در چارچوب طرح امنیتی جدید بغداد موسوم به "همه با هم پیش به جلو " صورت گرفته است که امروز سومین روز اجرای خود را پشت سر  می گذراند.

برپایه این گزارش، نیروهای ارتش و پلیس عراق نیز از صبح زود در همه خیابانهای بغداد مستقر و مراکز ایست وبازرسی ایجاد کرده اند.

این درحالیست که خبرگزاری رسمی قطر "قانا" نیز گزارش داد که افراد مسلح ناشناس یک افسر ارتش عراق را در محله المحاربین در شهر موصل در شمال عراق ترور کردند.

در همین حال، ارتش آمریکا اعلام کرد که درباره علت مرگ سه عراقی در ماه گذشته به هنگام بازداشت آنها توسط نیروهای آمریکایی تحقیقاتی را آغاز کرده است.

شبکه العربیه نیز از وقوع انفجاری در بازاری واقع در شمال بغداد خبر داد که بر اثر آن دست کم 2شهروند عراقی کشته و 7 تن دیگر زخمی شدند.

کد خبر 405

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز