کریم اعظمی: آرتور جورج، اصلی‌ترین گزینه سرمربیگری تیم‌ملی، پس از مذاکره با دو عضو کمیته انتقالی بامداد روز جمعه ایران را ترک کرد.

 طبق آخرین اخبار این مربی پرتغالی پس از مذاکره با علی رغبتی و حسن غفاری از لحاظ مالی و دیگر مفاد قرارداد با آنها به توافق رسیده تا در جلسه کمیته انتقالی با حضور کیومرث هاشمی (نماینده سازمان) تکلیف آرتور جورج را مشخص شود.

 قرار بود هاشمی در جلسه کمیته انتقالی با این مربی خارجی، حضور داشته باشد ولی سفر خارج از کشور نماینده سازمان تربیت‌بدنی باعث شد تا قرارداد رسمی امضا نشود. قرار است در جلسه امروز هاشمی با اعضای کمیته انتقالی وضعیت جورج مشخص شود و ظاهراً مانعی برای حضور او در تیم ملی ایران وجود ندارد.

 در حالی که زمان کمی تا شروع مسابقات مقدماتی جام‌جهانی باقی مانده، در حال حاضر جورج مهمترین گزینه کمیته انتقالی است و مخالفت با حضور او در تیم‌ملی به طور حتم چالش جدیدی را در انتخاب سرمربی به وجود خواهد آورد. هاشمی در جلسه امروز موضع سازمان را در خصوص آرتور جورج اعلام خواهد کرد و اگر مشکل خاصی به وجود نیاید قرارداد این مربی در ایران تنظیم و به پرتغال فرستاده خواهد شد تا جورج پس از امضای آن برای حضور در تمرینات تیم‌ملی به تهران بیاید.

جورج در صورت عقد قرارداد رسمی با کمیته انتقالی، هدایت ایران در مسابقات مقدماتی جام جهانی را برعهده خواهد گرفت و قرارداد او به صورت مقطعی خواهد بود. در صورت صعود تیم‌ملی به مرحله بعدی، قرارداد این مربی تمدید می‌شود و اگر جورج ایران را به جام جهانی ببرد، برای حضور در این تورنمنت مهم نیز قراردادش تمدید خواهد شد.

 2 دستیار خارجی، یک ایرانی

 مسئولان کمیته انتقالی جدا از مبلغ قرارداد، در مورد انتخاب دستیار هم با این مربی پرتغالی مذاکره کردند. قرار است جورج با انتخاب خودش 2 دستیار پرتغالی به ایران بیاورد و یک دستیار ایرانی هم در کنار او باشد.

به احتمال فراوان حسینی به عنوان دستیار و مترجم درکنار جورج خواهد بود، البته درخصوص انتخاب دستیار ایرانی قرار است چند گزینه به این مربی پرتغالی معرفی شود تا او یک نفر را انتخاب کند. می‌گویند کمیته انتقالی قصد داشته که دستیار ایرانی را انتخاب کند ولی جورج با این موضوع مخالفت کرده و گفته که دستیار ایرانی را هم باید خودش انتخاب کند.

رغبتی: از مذاکره با جورج بی‌خبرم

در حالی که رسانه‌ها خبر از مذاکره 2 عضو کمیته انتقالی با آرتور جورج داده‌اند، ولی علی رغبتی حضور خود در جلسه روز پنجشنبه را تکذیب می‌کند. او در این خصوص گفت: «برای انجام کارهای شخصی در خارج از تهران هستم و مذاکره‌ای با گزینه‌های مورد نظر برای هدایت تیم‌ملی نداشته‌ام. آنها که مدعی‌اند بنده در جریان مذاکرات هستم، بهتر است خودشان در این زمینه پاسخگو باشند چون من هیچ خبری ندارم. »

 عضو کمیته انتقالی افزود: «تاکنون هیچ توافقی با مربیان خارجی برای عهده‌دار شدن هدایت تیم‌ملی انجام نشده است و همه چیز در جلسه امروز کمیته انتقالی مشخص خواهد شد. در حال حاضر مذاکره با 4 گزینه ادامه دارد و شانس جورج برای انتخاب شدن به اندازه 3 گزینه دیگر است. رغبتی در حالی این اظهارنظر را کرده که رسانه‌ها از توافق کمیته انتقالی با جورج خبر می‌دهند.»

رغبتی تأکید کرد: در نشست امروز کمیته انتقالی بسیاری از ابهامات در خصوص سرمربی آینده تیم‌ملی، زمان آغاز تمرینات، ارسال اسامی و ... برطرف خواهد شد و پس از آن می‌توان در این مورد به طور قطع اظهارنظر کرد. تلاش می‌‌کنیم تا بهترین گزینه را برای تیم‌ملی انتخاب کنیم اما حاضر نیستیم تحت هر شرایطی خواسته‌های طرف مذاکره شونده را بپذیریم.

 صفایی: سازمان باید نظر بدهد

محسن صفایی‌فراهانی برخلاف صحبت‌های رغبتی خبر از توافق کمیته انتقالی با آرتور جورج می‌دهد. او در این خصوص گفت: «آن‌طور که پیگیری کرده‌ام توافقات کلی انجام شده اما عقد قرارداد با جورج منوط به نظر نهایی سازمان تربیت‌بدنی است.» رئیس کمیته انتقالی با بیان این مطلب افزود: «به دلیل اینکه نام جورج و ژاک سانتینی در کمیته انتقالی تأیید شده بود، با این 2 گزینه تماس گرفتیم. سانتینی به دلیل حضور در کنار خانواده‌اش در تعطیلات ژانویه، اعلام کرد که نمی‌تواند برای گفت‌وگو به ایران بیاید ولی جورج اعلام آمادگی کرد و روز پنجشنبه به ایران آمد و مذاکراتی هم با نمایندگان کمیته انتقالی انجام داد.»

صفایی همچنین از حضور رغبتی و غفاری در جلسه روز پنجشنبه خبر داد و گفت: «چارچوب‌ها اعم از سقف قرارداد، مبلغ قرارداد و مفاد مختلف دیگر مشخص شده و از اول هم قرار بود که علی رغبتی و حسن غفاری به عنوان نمایندگان کمیته انتقالی در این مذاکرات حضور داشته باشند.»

رئیس کمیته انتقالی در پایان تصریح کرد: «جورج، بامداد روز جمعه به پرتغال بازگشت و قرار است تا بعدازظهر امروز نظر نهایی سازمان اعلام شود. اگر نظر سازمان مثبت باشد این مربی پرتغالی دوشنبه  برای حضور در تمرینات تیم‌ملی به ایران خواهد آمد.»

در حالی که صفایی، استخدام جورج را منوط به نظر سازمان ورزش کرده است، محمد علی‌آبادی در گفت‌وگویی با ایسنا اعلام کرد در رابطه با عقد قرارداد با مربی خارجی، کمیته انتقالی اختیاردار است.علی‌آبادی در همین رابطه گفت: «از نظر ما حضور آرتور جورج هیچ مشکلی ندارد. کمیته انتقالی اگر به این گزینه برسد می‌تواند با او قرارداد ببندد. در این رابطه سازمان همراهی لازم را انجام خواهد داد.»به نظر می‌رسد توپی که صفایی به زمین سازمان فرستاده بود، اکنون از سوی علی‌آبادی به کمیته انتقالی برگشت داده شد.

کد خبر 40428

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز