مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۲ شهریور ۱۳۸۵ - ۰۸:۱۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: ریزش باران‌های موسمی سیل آسا متروی بارسلونا را با آبگرفتگی مواجه کرد.

به نوشته روزنامه ال پاییس چاپ اسپانیا، آبگرفتگی به ویژه ایستگاه‌های پلاسا د اسپانیا و لا رامبلا خوستو الیوراس، که هر دو از ایستگاه‌های خط اول متروی بارسلونا محسوب می‌شوند، را در بر گرفت.

به گزارش منابع شهری بارسلونا،آبگرفتگی همچنین  باعث توقف تردد واگن‌های مترو شده‌است. وضعیت مشابهی نیز برای تونل‌های زیر زمینی مخصوص آمد و شد خودرو‌ها به ویژه  تونل زیر زمینی پلاسا داسپانیا پدید آمده‌است.

در همین چارچوب آتش‌نشانان تا پاسی از نیمه شب 12 سپتامبر با تعبیه 11 خروجی اضطراری در مدخل تونل‌های زیر زمینی، به تخلیه آب‌های انباشته شده در تونل‌ها مشغل بودند. سقف یکی از تونل‌هایی که بیم فرو ریختن آن می‌رفت توسط آتش‌نشانان تقویت شد.

باران‌های شدید علاوه بر ایجاد اختلال در بخش حمل ونقل شهر بارسلونا،قطع برق در پاره‌ای از مناطق شهری را نیز در پی آوردند. چراغ‌های تعدادی از معابر نیز بر اثر باران‌های سیل‌آسا خاموش شدند.

بارش باران‌های شدید نه در بارسلونا و در خاک اصلی اسپانیا که درجزایر بالئارس واقع در غرب اسپانیا نیز خسارت‌هایی به بار آورد و منجر به مرگ یک نفر شد.

بحران شدید جوی در حالی مناطق شرقی و شمال شرقی اسپانیا را فرا گرفته که مقامات اسپانیایی در یک اقدام پیشگیرانه در ده ایالت این کشور وضعیت اضطراری اعلام کرده‌اند.

این در حالی است که بارش شدید باران ایالات جنوبی را نیز فرا گرفته‌است.

کد خبر 4027

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز