چهارشنبه ۵ دی ۱۳۸۶ - ۱۸:۳۸
۰ نفر

حامد کرزی، رئیس‌جمهوری افغانستان وارد اسلام آباد شد و با پرویز مشرف همتای پاکستانی خود گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، حامد کرزی در دیدار خود با مشرف درباره همکاری های دوجانبه درخصوص مبارزه باتروریسم و برخورد با شبکه تروریستی القاعده، مشکلات و امنیت مرزی، همکاری‌های اقتصادی و سیاسی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

رؤسای جمهور دو کشور موضوع جنگ علیه طالبان و القاعده و گروه‌های اسلامی تندرو که در کوهستان‌ها و مناطق دور از دسترس دو کشور پناه گرفته‌اند و باعث ناآرامی و اختلال در امنیت افغانستان و پاکستان به ویژه در مرزهای دو کشور شده‌اند را بررسی کردند.

پرویز مشرف، رئیس‌جمهوری پاکستان در کنفرانس مطبوعاتی به همراه رئیس جمهوری افغانستان گفت: تروریسم دو کشور  را به سمت نابودی می برد.

وی اعلام کرد: دو کشور به همکاری به ویژه در زمینه اطلاعاتی نیاز دارند تا بتوانند با تهدید ناشی از تندروی و تروریسم که در حال نابودی دو کشور است مقابله کنند.

اسلام آباد و کابل بر سر تندروهای طالبان که پس از انقراض دولت آنها در کابل به دست نیروهای ائتلاف در سال 2001 از مرز افغانستان وارد پاکستان شده‌اند با یکدیگر اختلاف دارند.

مقام های افغانستان معتقدند رهبران طالبان و القاعده پناهگاه‌های امنی را در مناطق قبیله‌نشین و ناآرام پاکستان به دست آورده‌‌اند و اسلام آباد برای جلوگیری از ورود مخفیانه نیروهای طالبان و القاعده به پاکستان اقدام جدی انجام نمی‌دهد اما اسلام آباد این اظهارات را رد می‌کند.

در این سفر، قرار است رئیس جمهوری افغانستان با بی نظیر بوتو، نخست وزیر پیشین و رهبر حزب مردم پاکستان هم دیدار کند.

در سال‌جاری افغانستان شاهد بیش از 140 حمله طالبان و القاعده علیه نیروهای ارتش و ائتلاف ناتو بوده است و در پاکستان هم بیش از 52 حمله انتحاری، جان بیش از 300 سرباز ارتش این کشور را گرفته است.

کد خبر 40241

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز