همشهری آنلاین: باشگاه‌های دولتی فوتبال، قراردادهای واقعی بازیکنان را به سازمان لیگ منعکس نکردند

روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور اعلام کرد:در بازرسی کارشناسان و بازرسان این سازمان از عملکرد چند باشگاه دولتی فوتبال در انعقاد قرارداد با بازیکنان و پرداخت وجوه به آنان مشخص گردید که مبالغ مندرج در قراردادهای داخلی باشگاه‌ها با بازیکنان، با مبالغ ذکر شده در قراردادهای ارائه شده به هیأت فوتبال استان‌ها و سازمان لیگ مغایرت‌های اساسی دارد. به عنوان نمونه قرارداد یکصدوپنجاه میلیون تومانی داخلی یک باشگاه با بازیکن در حدود پانزده میلیون تومان به سازمان لیگ منعکس گردید.

 عدم رعایت آیین‌نامه نقل و انتقال و حاکم شدن روابط ناسالم

در این گزارش بر رعایت نشدن مفاد آیین‌نامه نقل و انتقال بازیکنان که مورد عمل سازمان لیگ و باشگاه‌ها می‌باشد تصریح و عنوان شده است: سازمان لیگ به لحاظ کمبودهای سخت‌افزاری (نیروی انسانی، امکانات و بودجه) نتوانسته در شش دوره لیگ حرفه‌ای، بر عملکرد باشگاه‌ها از حیث قراردادهای بازیکنان با باشگاه‌ها و رعایت سایر مفاد آیین‌نامه مذکور، نظارتی داشته باشد. همچنین عدم اجرای آیین‌نامه نقل و انتقال، باعث گردید تا در زمان نقل و انتقالات، دلالان بدون رعایت حقوق بازیکن و باشگاه، اشاعه دهنده روابط ناسالم در زدو بندهای فی مابین بازیکنان، مربیان و باشگاه‌ها باشند.

 غیرشفاف عمل کردن برای فرار از مالیات

در گزارش سازمان بازرسی کل کشور از صداقت نداشتن باشگاه‌های فوتبال با سازمان لیگ فوتبال آمده است: متأسفانه عدم ارسال قراردادهای بازیکنان و باشگاه‌ها با مبالغ واقعی به سازمان لیگ فوتبال برای فرار از پرداخت مالیات واقعی، به عنوان یک عرف در عملکرد باشگاه‌ها درآمده و فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ نیز علی‌رغم اطلاع از این موضوع هیچ‌گونه واکنشی از خود نشان نداده است.

نحوه پرداخت‌هابه بازیکنان در دو باشگاه قرمز و آبی

بررسی‌های سازمان بازرسی کل کشور از نحوه پرداخت‌ها در قراردادهای باشگاه‌های پیروزی (پرسپولیس) و استقلال به بازیکنان‌شان حاکی است: نحوه پرداخت وجوه در قراردادهای این دو باشگاه با بازیکنان، برخلاف ضوابط اولیه مالی است. ضمن اینکه، چون دو باشگاه استقلال و پرسپولیس(پیروزی) فاقد آیین‌نامه مالی و معاملاتی مصوب هستند این امر مزید بر علت گشته است. همچنین دو باشگاه استقلال و پرسپولیس فاقد بودجه سنواتی مصوب هستند.

 نکات مثبت

سازمان بازرسی کل کشور در بررسی عملکرد باشگاه‌های دولتی فوتبال در انعقاد قرارداد با بازیکنان و نحوه پرداخت وجوه به آنان، به اقدامات و عملکرد خوبی که باشگاه‌های دولتی در این زمینه داشتند اشاره کرده است. در این گزارش آمده است: باشگاه فرهنگی- ورزشی سایپا در بین باشگاه‌های مورد بررسی از چند جهت دارای بهترین عملکرد می‌باشد.

1. کلیه قراردادهای این باشگاه با بازیکنان با همان مبالغ واقعی به سازمان لیگ منعکس گردیده است.

2. در کلیه پرداخت‌های صورت گرفته به بازیکنان، مالیات 5 درصد تکلیفی در اسناد مالی از وجوه مربوطه کسر و به حساب‌هاب قانونی اداره مالیات واریز گردیده است.

3. کلیه پرداخت‌ها به بازیکنان، از طریق حساب‌های مجاز و طبق اسناد مالی مثبته و به صورت واریز به حساب‌های بازیکنان انجام می گیرد.

4. این باشگاه از لحاظ عملکرد درآمدزایی، با اعمال مدیریت موفق، هیچگونه هزینه‌ای مازاد بر هزینه‌های شرکت سایپا به این شرکت و سهامداران آن وارد ننموده و به صورت خودکفا، هزینه‌های مربوطه را تأمین و دارای سوددهی نیز می‌باشد. این باشگاه چهارچوب تشکیلاتی یک باشگاه خصوصی را فراهم نموده و دارای چند زمین تمرین و امکانات مربوطه می‌باشد. تنها کمبود آن در اختیار نداشتن ورزشگاه اختصاصی است که در دست مطالعه برای اقدامات آتی می‌باشد.

کد خبر 39311

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز