مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۴ آذر ۱۳۸۶ - ۱۸:۱۷
۰ نفر

مدیر مرکز کنترل ترافیک تهران از نصب تجهیزات جدید در این مرکز خبر داد و گفت: با تجهیزات جدید، نظارت دقیق‌تر و سریع‌تر بر ترافیک شهر تهران محقق می‌شود.

به گزارش سما، مسعود نعمت‌اللهی ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: با نصب این تجهیزات 3 وظیفه مانیتورینگ (‌دیدن‌وقایع )، تجزیه و تحلیل اطلاعات و اطلاع رسانی به وسیله تجهیزات جدید مرکز نظارت و کنترل ترافیک به راحتی محقق خواهد شد.

وی گفت: سال گذشته فیبر نوری مرکز کنترل ترافیک تکمیل شد که براین اساس نظام نظارت تصویری از آنالوگ به دیجیتال تغییر یافت و نصب دوربین‌های نظارتی آسان شده است؛ به گونه‌ای که با آغاز مهرماه به راحتی در 30 نقطه از شهر تهران دوربین‌های نظارتی جدید نصب شد.

وی تصریح کرد: امسال نیز برای نظارت گسترده‌تر بر شهر‌ تهران تجهیزات مرکز کنترل تغییر یافته است؛ به گونه‌ای که در سالن اصلی این مرکز بیش از هزار تصویر زنده از شهر دردسترس اپراتورها خواهد بود حال آنکه در دوربین‌های آنالوگ برای دیدن تصویر هرتقاطع باید یک مانیتور وجود می‌داشت.

نعمت‌اللهی در ادامه گفت: پیش از این 8 اپراتور مسئولیت نظارت را برعهده داشتند ولی از این پس 15 اپراتور با استفاده از مانیتورهایی که 16 تصویر را همزمان نمایش می‌دهند بر وضعیت ترافیک تهران نظارت خواهند کرد.

وی افزود: خوشبختانه امروز هر حادثه‌ای در تهران کمتر از 3 دقیقه شناسایی می‌شود ومورد تأیید قرار می‌گیرد و در این مدت زمان، دستور اعزام نیروهای امدادی نیز صادر می‌شود.

نعمت‌اللهی در ادامه اظهار کرد: ثبت تخلف سرعت خودروها و پارک در محل پارک ممنوع و ارسال برگه جریمه به در منازل متخلفان در کمتر از 48 ساعت از دیگر اقداماتی است که اخیرا صورت گرفته است و این اقدامات می‌تواند کمک زیادی به مدیریت شهر و حل مشکل ترافیک تهران بکند.

مدیر مرکز کنترل ترافیک تهران تأکید کرد: اطلاع رسانی از طریق تابلوهای متغیر خبری، رادیو پیام و رادیو صدای شهر نیز علاوه بر آگاه کردن مردم از وضعیت ترافیک، آنها را متوجه این امر می‌کند که رفتارهای ترافیکی آنها تحت کنترل قرار دارد.

کد خبر 39238

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز