جمعه ۲۳ آذر ۱۳۸۶ - ۱۸:۰۰
۰ نفر

گروه ادب و هنر: نامزدهای دریافت جایزه گلدن گلاب در شصت و پنجمین دوره مراسم اهدای این جایزه اعلام شد که در این میان، به جز نامزدی «کفاره» ساخته جو رایت در 7 رشته، می‌توان به نامزدی «پرسپولیس»، انیمیشن ضدایرانی مرجانه ساتراپی اشاره کرد.

فارس درباره این جایزه که هرسال در آمریکا توسط اتحادیه مطبوعات خارجی هالیوود به بهترین تولیدات سینمایی و تلویزیونی اهدا می‌شود، می‌نویسد: مهم‌ترین جایزه آکادمی با نام «بهترین فیلم» یکی از مهم‌ترین رقابت‌های فیلم‌سازان محسوب می‌شود.

همچنین جایزه «یک عمر فعالیت هنری» یکی از مهم‌ترین جوایز گلدن گلاب است که هرسال به یکی از بزرگان عرصه سینما و تلویزیون آمریکا داده می‌شود.

امسال فیلم انگلیسی کفاره (Atonement) با نامزدی در 7 رشته (بهترین فیلم، بهترین فیلمنامه، بهترین بازیگر مرد درام، بهترین بازیگر زن درام، بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر زن مکمل و بهترین تصنیف) برای دریافت جوایز گلدن گلاب سال 2008 رکورددار است.

کفاره اقتباسی از رمانی به همین نام اثر ایان مک ایوان است که یک ماجرای عاشقانه نافرجام را در خلال جنگ جهانی دوم بازگو می‌کند.

خبرگزاری ایسنا نیز به نقل از آسوشیتدپرس، نام تمام نامزدهای این جایزه را مخابره کرد.

بر اساس این خبر، در رشته بهترین فیلم خارجی زبان فیلم‌های 4 ماه و 3 هفته و 2 روز (کریستیان مونگیو از رومانی)، زنگ شیرجه و پروانه (جولیان اشنابل از فرانسه و آمریکا)، بادبادک باز ( فوسته از آمریکا)، هوس و احتیاط ( آنگ لی از تایوان) و پرسپولیس ( مرجان ساتراپی از فرانسه) جزو نامزدها هستند.

به این ترتیب، پرسپولیس که پیش از این در جایزه کن نیز به فهرست نهایی نامزدها راه یافته بود، یک بار دیگر به‌عنوان نامزد یک جایزه آمریکایی مطرح شده است.

ظاهراً قرار است تا گرفتن یک جایزه اصلی و تأثیرگذار، این فیلم بحث‌برانگیز همچنان در همه جوایز نامزد باشد.

اسامی برندگان شصت و پنجمین دوره مراسم اهدای گلدن گلاب 13 ژانویه 2008 اعلام می‌شود.

کد خبر 39153

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز