همشهری آنلاین: خرخر کردن فقط یک امر آزارنده نیست، بلکه عواقب بالقوه بهداشتی هم دارد.

snoring

خرخر کردن مزمن ممکن است با قطع تنفس حین خواب همراه باشد که به محرومیت از خواب و مشکلات بالقوه سلامت منجر می‌شود.

برخی تمرین‌ها می‌توانند عضلات اطراف مجاری هوایی را تقویت و پیشگیری از خرخر کمک کنند، از جمله این موارد:

- نوک زبانتان را به سقف دهانتان بچسبانید و زبان را به سمت عقب بلغزانید. این حرکت را برای ۲۰ بار تکرار کنید.

- زبانتان بمکید به‌طوری‌که همه زبانتان به سقف دهانتان بچسبد. این حرکت را ۲۰ بار تکرار کنید.

- عقب زبانتان را پایین بیاورید و به کف دهانتان بچسبانید و در همان حال نوک زبانتان را در تماس دندان‌های جلویی پایینی‌تان قرار دهید.

کد خبر 391080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =