پنجشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۸۵ - ۱۰:۴۳
۰ نفر

منصور مهدیزاده قهرمان اسبق کشتی جهان از معدود نفراتی است که در کشتی ایران دارای انضباط و دیسیپلین خاصی است. او در دوره های مختلفی با سمت های گوناگون یار و همراه کشتی ایران شده و آثار و نتایج گرانبهایی از خدماتش به یادگار باقی مانده است. مهدیزاده در دوره جدید مدیریت کشتی از همان ابتدا مورد توجه محمدرضا یزدانی خرم قرار گرفت و سکان هدایت کمیته فنی فدراسیون کشتی به او سپرده شد.

به گزارش سرویس ورذشی همشهذی این روزها یکی از کلیدی ترین بحث های کشتی انتخاب مربیان تیم ملی کشتی آزاد است که مهدیزاده می گوید: اگر قرار است بهترین ها برای این کار انتخاب شوند، نباید عجله کرد. این سخن کاملا پخته ای است، چرا که کشتی در بسیاری از زمان ها از همین ناحیه بسیار آسیب پذیر شده است. کسانی در گذشته معلم و راهنمای کشتی گیران شده اند که هرگز در قد و قواره این کار نبوده اند و بعضاً هم آن را به ورطه سقوط کشانده اند.

پس اگر مهدیزاده دغدغه خاطری از این بابت دارد که مبادا دوباره افراد بی فرهنگ و بی لیاقت در کنار تیم ملی ظاهر شوند، این حق مسلم اوست که با پختگی لازم جلوی این کار را بگیرد و در فرصت لازم مربیان شایسته و بافرهنگ را به کار دعوت کند.

13 سال قبل به همراه تیم ملی کشتی آزاد ایران در یک سفر طولانی به مغولستان همسفر تیمی شدم که منصور مهدیزاده مدیریت آن را به عهده داشت.

او شب شروع مسابقات قهرمانی آسیا در شهر اولان باتور برخلاف انتظار همگان ایوب بنی نصرت 100 کیلویی را جانشین ابراهیم مهربان 120 کیلویی کرد و با اطمینان از توانایی های این دو کشتی گیر و قدرت حریفان توانست ایوب بنی نصرت را به مقام قهرمانی آسیا رسانده و همه را مات و مبهوت این عمل خود سازد.

امروز کشتی ما این چهره توانا را دوباره به خدمت فرا خوانده است. پس باید که به شاخص ها و پیشنهادات وی بهای لازم داده شود.

کد خبر 391

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز