نامه انتقادی احمد توکلی- رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس- به رئیس جمهوری با بازتاب ها و واکنش های زیادی همراه بود به نحوی که نمایندگان مجلس از یک‌سو و برخی از اعضای دولت از سوی دیگر مواضعی متفاوتی نسبت به این نامه اتخاذ کردند.

این نامه به ویژه محور سوم آنکه اشاره به حضور احمدی‌نژاد در اجلاس شورای‌همکاری خلیج فارس داشت در محافل رسانه ای محل بحث واقع شد، به خصوص اینکه  16نماینده عضو فراکسیون اقلیت مجلس نیز در سؤالی از منوچهر متکی- وزیر امور‌خارجه- خواستار توضیح وی نسبت به رفتار ناشایست قطری‌ها شدند.

دعوت شده بودیم

مهر گزارش داد، سیدمحمدعلی حسینی- سخنگوی وزارت امور خارجه- درباره حضور احمدی نژاد در اجلاس شورای همکاری خلیج فارس، آن را فرصتی برای طرح مواضع عدالتخواهانه ایران در منطقه دانست و گفت: احمدی نژاد نه فقط به درخواست وزارت امور خارجه بلکه با دعوت از سوی امیر قطر در این اجلاس شرکت کرد.

اظهارات غیرکارشناسانه

سیداحمد موسوی، معاون حقوقی و امور مجلس رئیس جمهوری- که قرار است به‌زودی به عنوان سفیر به یکی از کشورهای عربی برود، به ایرنا گفت: این‌گونه تحلیل‌های سطحی و ساده نه تنها موجب جذب آرا برای مطرح‌کنندگان چنین مطالبی نخواهد شد، بلکه نشانه درک نادرست شرایط و استفاده مطلوب از فرصت‌هاست.

کد خبر 38827

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز