سه‌شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: سرپرست دانشگاه فرهنگیان درباره استخدام نیروهای حق التدریسی گفت: تصویب این طرح تبعات ناخوشایندی ایجاد خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر مهرمحمدی به مصوبه اخیر حمایت شورای انقلاب فرهنگی از حقانیت دانشگاه فرهنگیان در امر تربیت معلم اشاره کرد و گفت: در خصوص طرح استخدام نیروهای حق التدریسی و آموزشگران نهضت سواد آموزی که در مجلس شورای اسلامی مطرح است و می تواند تبعات ناخوشایندی به همراه داشته باشد، اتخاذ موضوع سنجیده شورای عالی انقلاب فرهنگی این امید را می‌دهد که نمایندگان مجلس طرح کنونی را مورد بازنگری قرار دهند.

وی گفت: بر اساس قانون ششم توسعه تنها از طریق دانشگاه فرهنگیان افراد می‌توانند به عنوان معلم در آموزش و پرورش به خدمت گرفته شوند.

  • تبديل وضعيت مدرسان به هيات علمي

سرپرست دانشگاه فرهنگيان با بیان اینکه تبدیل وضعیت مدرسان به هیأت علمی، در عمل نشان داد که موضوع کاملا امری سهل است، خاطر نشان کرد: ابتدا به نظر می رسید بر اساس آنچه در اساسنامه دانشگاه به صراحت آمده، پس از تبدیل این نهاد از مجتمع آموزش عالی به دانشگاه، تبدیل وضعیت مدرسان نیز باید بطور اتوماتیک اتفاق بیفتد که با ورود عملی به این عرصه، دشوار و ممتنع بودن آن احساس شد.

مهرمحمدی افزود: اگر بخواهیم وزارت علوم را تنها با یک کلید واژه که تداعی کننده نام و شأن وزارت علوم و شخصیت حقوقی آن است توصیف کنیم، آن واژه هیئت علمی است که در این وزارتخانه از قداست و حساسیت ویژه ای برخوردار است.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان تصریح کرد: در این راستا اگر چه آنچه مورد انتظار بود تامین نشد اما صدور دستورالعمل در پایان سال 1395 برای دانشگاه و ابلاغ آن توفیق و دستاورد خوبی بود.

کد خبر 387700

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha