گروه اجتماعی: مدیر روابط عمومی سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه از 3 آذر اعزام زائران به کشور عربستان آغاز شده‌است، گفت: تمامی زائران تا 23 آذر به عربستان اعزام خواهند شد.

عبدالله نصیری افزود: تاکنون حدود 74 هزار زائر از ایران وارد مکه معظمه و مدینه منوره شده‌اند. به گفته مدیر روابط عمومی سازمان حج و زیارت، بالغ بر 55 هزار زائر ایرانی، در حال حاضر در مکه مکرمه هستند.

مصطفی خاکسار قهرودی رئیس سازمان حج و زیارت کشور چندی پیش تعداد کل سهمیه متعلق به ایران را در سال‌جاری حدود 102 هزار نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد چیزی حدود 93 هزار و 500 نفر زائر خالص و الباقی عناصر خدماتی، پشتیبانی و اجرایی هستند. وی خاطرنشان کرد: از تعداد زائرانی که امسال به عربستان اعزام می‌شوند، حدود 47 هزار نفر زائران زن و حدود 45 هزار نفر زائران مرد هستند.

از سوی دیگر مدیر اهل سنت بعثه رهبر معظم انقلاب گفت: در تمام همایش‌هایی که برگزار می شود بحث انسجام اسلامی به‌عنوان محور در نظر گرفته شده است و در پایان موسم حج نیز منشور وحدت و انسجام اسلامی ارائه می شود.

عطاران در گفت‌وگو با مهر گفت: امسال باید نماد انسجام را در حج برای زائران خارجی کاملا تعیین و سعی کنیم از این شرایط و ظرفیت به‌وجود آمده بهره‌مند شویم.

وی درخصوص ارتباط مستقیم با اهل سنت خارج کشور نیز گفت‌: برخی از کشورها برای راهنمایی زائران و مناسکشان به اینجا مراجعه می‌کنند و یکی از روحانیون ما که آمادگی دارد برای آنها بحث مناسک و اعمال را توضیح دهد  آنها را همراهی می‌کند.

عطاران در مورد تبیین قطعنامه،تفاهم نامه و یا منشوری در پایان موسم حج افزود: در موسم حج تعدادی همایش داریم که تقریبا امسال حول محور انسجام اسلامی است.

کد خبر 38594

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز