مرد جوان با پوشیدن لباس تکنسین‌های اورژانس، خود را پزشک جا می‌زد و با وعده استخدام در اورژانس از دختران و پسران کلاهبرداری می‌کرد.

کلاهبرداری پزشک قلابی اورژانس  به بهانه استخدام

تحقيقات كارآگاهان پليس آگاهي تهران براي دستگيري اين مرد با شكايت تعدادي از مالباختگان آغاز شد. يكي از شاكيان دختري 25ساله بود كه در تشريح ماجرا گفت: مدتي قبل كه مدير غرفه يك نمايشگاه فرهنگي در پارك دانشجو بودم، جواني با لباس فرم اورژانس به غرفه آمد و سؤالاتي درباره محصولات غرفه پرسيد. آن روز سر صحبت باز شد و مرد جوان وقتي متوجه شد كه من به ماموريت‌هاي اورژانس علاقه دارم، خودش را دكتر روزبه معرفي كرد و گفت علاوه بر پزشك اورژانس، مدير يكي از مراكز است و مي‌تواند مرا استخدام كند. به اين ترتيب آشنايي ما ادامه داشت تا اينكه روزبه به من ابراز علاقه كرد و پيشنهاد ازدواج داد. من هم قبول كردم و اعتمادم به او بيشتر شد و براي همين وقتي مدعي شد كه براي انجام آخرين مرحله استخدام من در اورژانس به 2.5ميليون تومان پول نياز دارد، اين مبلغ را به او پرداخت كردم اما پس از آن روزبه ناپديد شد و ديگر نتوانستم با او تماس بگيرم.

دختر جوان تنها طعمه مرد كلاهبردار نبود و علاوه بر او افراد ديگري نيز به تصور اينكه قرار است پزشك اورژانس آنها را استخدام كند، به وي مبالغ ميليوني پرداخت كرده بودند. كارآگاهان در ادامه بررسي‌ها و با توجه به شكايت نماينده حقوقي اورژانس از اين مرد متوجه شدند كه روزبه به دروغ خود را پزشك اورژانس معرفي كرده و هيچ سمتي در اين سازمان ندارد. در چنين شرايطي تحقيقات پليس براي دستگيري وي ادامه يافت تا اينكه محل سكونت پدر او در غرب تهران شناسايي شد. مأموران وقتي راهي آنجا شدند دريافتند كه روزبه فرزند طلاق است و پدر و مادر او مدت‌هاست كه از هم جدا شده‌اند و وي نزد هيچ‌يك از آنها اقامت دائم نداشته و معلوم نيست كجا زندگي مي‌كند. با اين حال با سرنخ‌هايي كه در بررسي‌هاي پليسي به‌دست آمده بود محل سكونت وي در جنت‌آباد شناسايي و او در يك عمليات ضربتي دستگير شد. متهم كه جواني ديپلمه است در بازجويي‌ها به جرم خود اعتراف كرد و گفت: علاقه شديدي به لباس اورژانس داشتم و براي همين يك دست لباس خريدم و هر وقت اورژانس طرح امدادي داشت، من هم با لباس در اين طرح‌ها حاضر مي‌شدم و عكس مي‌گرفتم. پس از آن با نشان دادن اين عكس‌ها به طعمه‌هايم مدعي مي‌شدم كه پزشك اورژانس هستم و مي‌توانم آنها را استخدام كنم و با اين روش از طعمه‌هايم كلاهبرداري مي‌كردم. به گفته سرهنگ سعدالله گزافي، رئيس پايگاه دوم پليس آگاهي تهران با شكايت شاكيان از اين مرد، براي وي قرار قانوني صادر شده و تحقيقات تكميلي در اين پرونده ادامه دارد.

کد خبر 384796

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha