دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: سه نمایش رادیویی «سلمان فارسی»، «اصحاب کهف» و «ابن سینا» در معاونت برون مرزی صداوسیما ساخته شدند.

رادیو

به گزارش ایسنا، این سه نمایش از جدیدترین تولیدات نمایشی گروه فرهنگ و معارف معاونت برون مرزی هستند که با هدف معرفی آموزه‌های قرآنی و همچنین فرهنگ و تمدن اسلامی ـ ایرانی برای مخاطبان رادیوهای برون مرزی تهیه و تولید شده است.

نمایشنامه رادیویی اصحاب کهف که در ۴۷ قسمت تهیه شده است بر اساس آموزه های قرآن کریم، داستان اصحاب کهف را در عهد دقیانوس برای شنوندگان رادیوهای معاونت برون مرزی روایت می کند.

نمایشنامه سلمان فارسی در ۲۴ قسمت، حکایت فراز و فرودهای اندیشه آدمی است که سوالات بسیار و دغدغه‌های بی‌شمار دارد. در این نمایشنامه مخاطبان و شنوندگان با شخصیت سلمان بیشتر آشنا می‌شوند.
سلمان نه در قید و بند نژاد است و نه ملیت، از طرد و مواخذه شدن نمی‌ترسد. همه آن چه برای سلمان فارسی ارزشمند است، حقیقت است و  حاضر است به هر قیمتی تمام جهان را برای جستجوی انسانیت بپیماید. سلمان جستجوگر است و برای یافتن می کوشد اما دردهای دوری از خانواده و رنج های درونی او در این پژوهش، مغفول نمانده است.

نمایشنامه ابن سینا نیز در ۲۵ قسمت روایت جستجوگری و دانش‌اندوزی است اما تفاوت آن با سایر پژوهش ها در این مضمون این است که ابن سینا به عنوان یک انسان که اسوه و الگوی پسینیان است، روایت می شود.
در این مستند، باور برخی که ابن سینا یک اسطوره است و به لحاظ ویژگی های روحی و عواطف با دیگر انسان ها متفاوت است، نقد می‌شود. در واقع این مستند بیان می کند ابن سینا به مانند دیگران درگیر عواطف و رنج های درونی آدمی است و تنها تفاوت وی با دیگران این است که خود را منوط به عواطف نمی کند و همه چیز را برای علم به خدمت می گیرد، بی آن که تسلیم شود.

گروه فرهنگ و معارف از جمله واحدهای پشتیبانی در معاونت برون مرزی است که وظیفه تهیه و تولید محتوا برای رادیوهای این معاونت را بر عهده دارد. تولیدات این گروه به بیش از ۳۰ زبان در ۳۳ رادیوی معاونت، ترجمه، تهیه و تولید می‌شود.

کد خبر 384623

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha