یکشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۸۵ - ۱۳:۳۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: منابع خبری از افغانستان گزارش دادند استاندار پکتیا در جنوب شرق این کشور روز یکشنبه 19 شهریور بر اثر یک حمله انتحاری کشته شده است.

به گزارش سی ان ان پلیس افغانستان اعلام‌‏کرد که در یک عملیات انتحاری با انفجار یک بمب در استان پکتیا در  جنوب افغانستان, والی این ولایت و دو رهگذر بیرون از منزل وی کشته و سه تن دیگر نیز زخمی‌‏شدند.
گزارش های خبری همچنین حاکی از آن است که روز یکشنبه بیش از 100 تن از جنگجویان طالبان به نیروهای دولت افغانستان حمله‌‏کردند.

همچنین نیروهای ناتو و نیروهای افغان نیز حدود94 تن از شورشیان طالبان را طی عملیات هوایی و زمینی در استان قندهار در جنوب این کشور کشته اند.

براساس بیانیه دفتر مطبوعاتی نیروهای بین‌المللی کمک به امنیت افغانستان (ایساف)  این شورشیان طی چند درگیری با نیروهای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در مناطق پنجوایی و ژیری کشته و یک تن آنان نیز زخمی شد.

این بیانیه افزود: در درگیری‌های 24 ساعت گذشته به نیروهای ایساف و افراد ارتش ملی افغانستان آسیبی نرسیده است.

دفتر مطبوعاتی نیروهای ایساف تاکید کرد که ادامه حمله به شورشیان باعث شکست سنگین آنان در جنوب افغانستان شد و در حال حاضر راه‌های تدارکات شورشیان مسدود شده است.

نیروهای ناتو از10روز قبل عملیات ستاره دریایی را در جنوب افغانستان آغاز کردند که تاکنون منجر به مرگ بیش از 400 شورشی در شهرستان‌های ژیری و پنجوایی شده است.

از سوی دیگر راکیش سود ،سفیر هند  در کابل از جامعه جهانی خواست اجازه ظهور مجدد طالبان را در افغانستان ندهد.

وی گفت : ظهور مجدد طالبان به آرامش در منطقه صدمه می‌زند و نه تنها این کشور بلکه هند نیز از ناحیه ظهور مجدد این گروه، نگران است.

راکیش سود اضافه کرد: ما مشاهده کردیم در زمان طالبان دهشت افکنان در افغانستان آموزش می‌دیدند و برای فعالیت‌های تخریبی به جامو و کشمیر هند اعزام می‌شدند.

وی تاکید کرد: گروه طالبان بر خلاف خواسته مردم افغانستان عمل می‌کند و باید مانع آن شد.

سفیر هند اظهار داشت که کشورش سرباز به افغانستان اعزام نخواهد نکرد اما در عرصه بازسازی در بخشهای مختلف کمک خواهد کرد تا مردم این کشور به امکانات اساسی دست یابند.

کد خبر 3816

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز