همشهری آنلاین: معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با اتمام عملیات ریل‌گذاری راه‌آهن کرمانشاه، اولین قطار وارد ایستگاه و به این ترتیب غرب کشور به شبکه سراسری راه‌آهن متصل شد.

railway

به گزارش مهر به نقل از شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، خیرالله خادمی با بیان این خبر گفت: با اتمام عملیات ریل‌گذاری راه‌آهن کرمانشاه بخش دیگری از راه‌آهن غرب کشور تکمیل و دسترسی مردم این منطقه به شبکه راه‌آهن کشور تسهیل شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: به طور متوسط ماهانه در این محور ۲۵ کیلومتر ریل گذاری صورت گرفته است که این رقم در مردادماه تاکنون به ۱ کیلومتر در روز رسید و لازم به تاکید است که صد در صد ریل‌گذاری راه‌آهن کرمانشاه در دولت یازدهم صورت گرفته است.

خادمی با اشاره به هزار متر پل خاص در این مسیر افزود:‌ در این مسیر ۲۲ دستگاه پل خاص به طول یک هزار متر طراحی شده است، همچنین پنج دستگاه تونل به طول ۲ هزار متر، ۱۴ دستگاه گالری به طول هزار متر بخش دیگری از ابنیه فنی این مسیر است.

وی اولویت‌ بعدی راه‌آهن غرب کشور را کرمانشاه ـ اسلام‌آباد به طول ۱۰۵ کیلومتر دانست و عنوان کرد: این مسیر در ادامه به سمت ایلام حرکت خواهد کرد که امکان اتصال این استان به شبکه ریلی فراهم می‌شود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه با تأکید بر افزایش حجم ترانزیت کالا تا ۱۲ میلیون تن طی ۱۰ سال گفت: با تکمیل این محور از کرمانشاه تا مرز خسروی و افزایش ظرفیت جابه جایی کالا، حجم انتقال بار در این محور به ۱۲ میلیون تن کالا و حجم جابه‌جایی مسافر به یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر در سال می‌رسد.

خادمی در پایان این خط‌ آهن را موجب اتصال ریلی استان‌های غرب کشور به تهران و شبکه راه‌آهن سراسری دانست و افزود:‌ این خط‌ آهن امکان برقراری ارتباط بین ایران و کشور عراق را از طریق مرز خسروی فراهم می‌کند و همچنین اتصال راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران را به بندر لاذقیه و سپس آب‌های مدیترانه ميسر می‌کند.

کد خبر 378548

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha