شهردار تهران گفت: با اقدامات شهرداری تهران مجموع دانش‌آموزان استثنایی که به مدارس رفته‌اند به دو برابر افزایش یافته و در هفته‌های پیش‌رو نیز ۶۰ خودروی ون ویژه معلولان به ناوگان اضافه خواهد شد.

قالیباف

محمدباقر قاليباف در ديدار با روساي سازمان‌هاي مردم‌نهاد و فعالان حوزه معلولان گفت: نمي‌توان رسيدگي به معلولان را به‌عنوان يك مسئله مهم اجتماعي و فرهنگي ناديده گرفت. وي بضاعت شهرداري براي خدمت به معلولان را كم دانست و گفت: خدمات ارائه شده جوابگوي نياز بحق جامعه معلولان نيست با اين همه سعي كرديم تا هرچه در توان داريم انجام دهيم.

قاليباف از نهادينه كردن رديفي در بودجه شهرداري به‌منظور توجه به موضوع حمل‌ونقل معلولان سخن گفت و ادامه داد: بخش قابل توجهي از معلولان و جانبازان نمي‌توانند از همه سرانه‌ها و امكانات شهري استفاده كنند؛ مثلا ما در شهرداري تهران سالانه صدها ميليارد تومان در حوزه حمل‌ونقل عمومي شهر يارانه مي‌دهيم اما سهم معلولان از اين حمل‌ونقل ريلي و اتوبوسي چقدر است؟ اگر اين ميزان را در حمل‌ونقل ويژه معلولان هزينه كنيم در واقع حق اوليه‌اي كه معلولان از آن برخوردار هستند را به آنها مي‌دهيم.

شهردار تهران افزود: در 3 سال اخير مجموع دانش‌آموزان استثنايي كه به مدارس رفته‌اند به دو برابر افزايش يافته و با اقدامات مديريت شهري حدود 4 هزار نفري كه از تحصيل بازمانده بودند، به مدارس اضافه شدند. اين درحالي است كه به گفته قاليباف، پيش از اين وقتي دانش‌آموزان استثنايي به مدرسه نمي‌رفتند، بايد از صبح تا شب در منزل مي‌ماندند و يك نفر از اعضاي خانواده نيز براي مراقبت از آنها در منزل مي‌ماند و ازطرفي چون عمده اين خانواده‌ها داراي مشكلات مالي هستند،

اين مسئله مي‌توانست يك خانواده را زمين‌گير كند. شهردار تهران در بخش ديگري از سخنان خود به ظرفيت بالاي افراد معلول و توانمندي‌هاي فوق‌العاده آنان اشاره كرد و گفت: متأسفانه همگرايي و همكاري در بين مسئولان پايين است و به ميزان لازم تعامل نيست اما جامعه معلولان خيلي زودتر از جامعه مسئولان مي‌توانند منسجم شوند. ما نيز سعي كرديم تا در ساختار شهرداري در حوزه‌هاي آموزش، شهرسازي، فضاي سبز و... اين نهادسازي را انجام دهيم؛ چرا كه نمي‌توان رسيدگي به معلولان را به‌عنوان يك مسئله مهم اجتماعي و فرهنگي ناديده گرفت.

در پايان نشست از طرف رؤساي سازمان‌هاي مردم‌نهاد و فعالان حوزه معلولان لوح تقديري به محمدباقر قاليباف تقديم شد. اين لوح به پاس ارائه خدماتي نظير راه‌اندازي سامانه حمل‌ونقل معلولان، اختصاص 10درصد بودجه حمل‌ونقل شهري به معلولان، احداث مجموعه ورزشي قمر‌بني‌هاشم، احداث بوستان‌هاي ويژه معلولان در مناطق 22گانه، اهتمام به توسعه مراكز ورزشي معلولان و جانبازان و مناسب‌سازي‌ معابر شهري به شهردار تهران تقديم شد.

کد خبر 377750

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha