جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از سه نایب رییس هفتمین کنفرانس وزرای اطلاع رسانی کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی انتخاب شد.

به گزارش ایرنا، کارشناسان ارشد اطلاع‌رسانی کشورهای اسلامی، روز شنبه‌و در اولین دور از نشستهای خود ، جمهوری اسلامی‌ ایران، سنگال و فلسطین را به عنوان نواب رییس انتخاب کردند.

عربستان سعودی هم که میزبان هفتمین نشست وزیران اطلاع‌رسانی کشورهای‌ اسلامی است، بطور طبیعی به عنوان رییس انتخاب شد.

در نشست صبح روز شنبه همچنین جمهوری اسلامی ایران به همراه مصر ، سوریه مالزی و عربستان به عنوان اعضای کمیته نگارش قطعنامه و بیانیه پایانی انتخاب شدند.

در این نشست که ساعت ‪ ۱۰‬صبح به وقت محلی آغاز شد ، نمایندگانی از مصر ، به عنوان رییس نشست قبلی ، عربستان سعودی به عنوان میزبان و نماینده‌ای از جانب دبیرکل سازمان کنفرانس اسلامی سخنرانی کردند.

از جمهوری اسلامی ایران هیاتی شامل مدیرکل دفتر وزارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، جانشین معاون خبر ایرنا، مدیرکل امور بین‌الملل سازمان صدا و سیما و رییس مرکز اطلاع رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در نشستهای کارشناسان ارشد حضور دارند.

هیات کارشناسان‌ارشدجمهوری اسلامی ایران به ریاست حجه‌الاسلام خوانساری سفیر ایران در سازمان کنفرانس اسلامی در اولین روز از نشست حضوری کاملا فعال داشتند و پیشنهادات سازنده‌ای در خصوص چگونگی دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده ارایه کردند.

کارشناسان ارشد علاوه بر امروز طی روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته جاری نیز گردهم می‌آیند تا ضمن بررسی و نهایی کردن دستور کار اجلاس وزرا، قطعنامه‌های این نشست و بیانیه نهایی هفتمین نشست وزیران اطلاع رسانی کشورهای اسلامی را تصویب و نهایی کنند.

هفتمین ‌نشست وزیران اطلاع‌رسانی کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی ‪ ۲۲‬و ‪۲۳‬ شهریور (‪ ۱۳‬و ‪ ۱۴‬سپتامبر) آینده به میزبانی عربستان در بندر جده (غرب)این کشور برگزار خواهد شد.

"محمدحسین صفار هرندی" وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جمهوری اسلامی ایران نیز در این نشست شرکت خواهد کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار است ضمن ایراد سخنرانی در هفتمین اجلاس وزرای اطلاع رسانی سازمان کنفرانس اسلامی با تنی چنداز شرکت‌کنندگان در این اجلاس نیز به طور جداگانه دیدار و گفت‌وگو کند.

ملاقات با برخی از شخصیتهای عربستان سعودی و همچنین بازدید از بعضی از روزنامه‌ها و رسانه‌های گروهی این کشور از برنامه‌های دیگر صفار هرندی در جریان این سفر است.

هیات جمهوری اسلامی ایرن قرار است پیشنهادات و برنامه‌هایی برای فعال ساختن هر چه بیشتر خبرگزاری بین‌المللی اسلامی "‪ "INNA‬و سازمان رادیو تلویزیون کشورها اسلامی "‪ "ISBO‬به این اجلاس ارایه دهد.

کد خبر 3760

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز