مجموع نظرات: ۰
جمعه ۹ تیر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: امید به زندگی در سطح جهان رو به افزایش گذاشته‌است، و همین موضوع این پرسش را مطرح می‌سازد که این روند قرار است روزی متوقف شود؟

براساس گزارش نیچر، نتایج بررسی‌های جدید نشان می‌دهد هیچ نشانه‌ای از محدودیت سن برای انسان وجود ندارد، و عمر بشر رو به طولانی‌تر شدن گذاشته‌است.

این نتایج از مطالعاتی به دست آمده‌است که روی طول عمر مسن‌ترین افراد در آمریکا، بریتانیا، فرانسه و ژاپن از 1968 تا کنون انجام گرفته‌است که در میان آنها سوسانا موشات جونز 116 ساله نیز دیده می‌شود.

مقاله جدید محققان دانشگاه گیل در کانادا به نوعی واکنش به تحلیلی است که سال گذشته منتشر شد و در آن به وجود محدوده‌ای طبیعی برای طول عمر انسان اشاره شده‌بود.

با این همه مطالعه جدید نشان می‌دهد حداکثر یا میانگین طول عمر انسان می‌تواند تا حدی نامشخص امتداد پیدا کند، برخلاف آنچه در مطالعه پیشین به دست آمده بود و محدودیتی 115 ساله برای طول عمر انسان تعیین کرده‌بود. به گفته دانشمندان اگر همین شیوه تجزیه و تحلیل در سال 1980 اعمال شده‌بود، محدودیت طول عمر انسان 111 سال تعیین می‌شد، به بیانی دیگر ، حتی اگر این تجزیه و تحلیل‌های آماری حد و مرزی برای طول انسان مشخص کنند، این محدوده به بزرگتر شدن خود ادامه می‌دهد.

محققان دانشگاه گیل معتقدند به لطف پیشرفت‌های علمی و درمان‌های پزشکی، انسان روز خواهد توانست تا 150 سال یا بیشتر نیز زندگی کند. این ایده موافقان و مخالفان زیادی دارد، اما گروهی از محققان باور دارند نشانه‌‌های موجود درباره طولانی شدن طول عمر انسان فراتر از آمار و ارقام است.

به گفته محققان دانشگاه گیل، 300 سال پیش انسان‌ها از طول عمر بسیار کوتاهی برخوردار بودند و اگر به آنها گفته می‌شد که روزی بشر می‌تواند تا 100 سال زندگی کند، گوشنده را دیوانه خطاب می‌کردند.

کد خبر 374547

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha