مجموع نظرات: ۰
شنبه ۳ آذر ۱۳۸۶ - ۱۴:۲۹
۰ نفر

گروه اجتماعی: خشونت علیه زنان همواره نقض حقوق بشر، جنایت و غیرقابل قبول است.

بان کی مون در پیامی به مناسبت  ۲۵ نوامبر روز بین‌المللی رفع خشونت علیه زنان ( چهارم آذرماه) افزود: خشونت علیه زنان کماکان به‌عنوان زشت‌ترین نوع نقض نظام‌مند و گسترده حقوق بشر در جهان باقی مانده است.

وی گفت: این امر تهدید علیه همه زنان و مانعی در برابر تمامی تلاش‌های جهانی برای توسعه، صلح و برابری جنسیتی در تمامی جوامع به شمار می‌آید.

بان کی مون خاطرنشان کرد: اقدامات بسیار زیادی باقی مانده است تا پرده مدارا که هنوز بعضی اوقات خشونت علیه زنان را دربرگرفته پاره شود.

وی ادامه داد: در سال گذشته تلاش‌هایمان فوریت جدیدی پیدا کرد و پس از مطالعه عمیق در سال ۲۰۰۶ مجمع عمومی سازمان ملل، قطعنامه مهمی برای تقویت تلاش‌هایی در زمینه حذف تمامی اشکال خشونت علیه زنان به تصویب رساند.

دبیر کل سازمان ملل متحد در این پیام خاطرنشان کرد: خانواده ملل متحد در حال افزایش فعالیت‌های خود در تمامی سطوح از ابتکارات نو به وسیله کمیسیون‌های منطقه‌ای گرفته تا برنامه‌ریزی و هماهنگی بهتر در سطوح کشوری برای رفع خشونت علیه زنان است.

بان کی مون افزود: کوشش‌ها برای افزایش آگاهی‌های عمومی، ایجاد اراده سیاسی و ارائه عکس‌العمل‌های مؤثر در حال انجام است و ما در زمینه پیشنهادهایی کار می‌کنیم که به کشورها برای رفع موارد خشونت علیه زنان و پاسخ مؤثر به این خشونت‌ها کمک می‌کند.

به گفته وی برای یکپارچه کردن تمامی این تلاش‌ها تصمیم گرفتم بسیج نظام‌مند گسترده‌ای را تا سال ۲۰۱۵ برای رفع خشونت علیه زنان رهبری کنم.

بان کی مون افزود:این بسیج متمرکز بر 3موضوع از جمله حمایت جهانی، رهبری نمونه سازمان ملل و مشارکت تقویت شده در سطوح ملی و منطقه‌ای است و به منظور حمایت از اقدامات دولت‌ها، جامعه مدنی، بخش خصوصی و دیگر بخش‌ها انجام می‌شود.

وی یادآورشد: پیشنهاد کرده‌ام مجمع عمومی یک موضوع از دستور کار هر ساله خود را به مسئله خشونت علیه زنان اختصاص دهد و از شورای امنیت درخواست کردم ساز و کاری برای نظارت بر خشونت علیه زنان و دختران در چارچوب قطعنامه   ۱۳۲۵ درباره زنان، صلح و امنیت به وجود آورد.

دبیر کل سازمان ملل در این پیام یادآور شد: این سازمان می‌تواند به گونه‌ای چشمگیر هدف خود را با جایگزینی تعدادی از ساختارهای فعلی با یک واحد پویای سازمان مللی به پیش ببرد.

وی ادامه داد: چنین واحدی باید بتواند از تمامی منابع نظام ملل متحد بخواهد برای توانمندسازی زنان تلاش کنند و برابری جنسیتی جهانی را به رسمیت بشناسند.

بان‌کی مون تأکید کرد: خشونت علیه زنان همواره نقض حقوق بشر، جنایت و غیرقابل قبول است پس باید این مسئله را با اشد جدیتی که در خور آن است نه تنها در این روز بین‌المللی بلکه هر روز در نظر داشته باشیم.

کد خبر 37437

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز