همشهری آنلاین: چادرهای تحصن معترضان کابل سرانجام با گذشت ۱۰ روز از سطح این شهر جمع آوری شد و تنها چادر مرکزی معترضان موسوم به «جنبش رستاخیز تغییر»، در مرکز شهر باقی مانده است.

 خیمه های تحصن پس از ۱۰ روز از سطح شهر کابل جمع آوری شد

به گزارش ایرنا، برخی منابع افغان گفتند که انتظار می رود چادر مرکزی تحصن کنندگان در میدان «زنبق» در فاصله حدود 200 متری محل انفجار مهیب روز چهارشنبه نیز در یک یا دو روز آینده جمع آوری شود.

تحصن کنندگان در اعتراض به گسترش ناامنی ها به ویژه انفجار مرگبار دهم خرداد مقابل سفارت آلمان در کابل که به کشته شدن 150 تن و زخمی شدن صدها تن انجامید، ابتدا روز جمعه دوازدهم خرداد دست به تظاهرات زدند، اما پس از آن که ماموران به روی تظاهرکنندگان آتش گشودند، دست به تحصن زدند و خواستار برکناری مسئولان ارشد امنیتی شده اند.

برخی از احزاب و تشکل های سیاسی نیز با تحصن کنندگان همراه شده اند و از خواسته های معترضان برای برکناری مقامات امنیتی حمایت کرده اند، اما ریاست جمهوری این خواسته آنان را رد کرده است.

هیاتی از نمایندگان مجلس افغانستان نشست هائی را با نمایندگان متحصنان برگزار کرد و خواسته های آنان را با «محمداشرف غنی»، رئیس جمهوری افغانستان درمیان گذاشت، اما شماری از نمایندگان گفتند که رئیس جمهوری در این دیدار با اعضای این هیات عصبانی برخورد کرده است.

مجلس نمایندگان پس از دیدار هیات منتخب مجلس با رئیس جمهوری روز گذشته طرحی 12 ماده ای را به تصویب رساند که در آن از معترضان خواسته شده تا چادرهای تحصن خود را جمع آوری کنند.

دادستانی کل افغانستان که از طرف دولت موظف شده تا عاملان شلیک به تظاهرکنندگان روز جمعه دوازدهم خرداد را شناسائی و محاکمه کند، روز دوشنبه اعلام کرد که مسئولیت های «گل نبی احمدزی» فرمانده ستاد امنیتی و فرمانده پلیس پایتخت به حالت تعلیق درآمده تا تحقیقات بصورت بی طرفانه در این زمینه پایان یابد.

برپائی چادرهای تحصن در نقاط مختلف شهر نارضایتی مردم را به دنبال داشت. این چادرها در میدان «شهید»، «سلیم کاروان»، «کارته پروان»، «نوآباد دهمزنگ» و «لب جر» برپا شده بود.

کد خبر 373089

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha