دوشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: نخست‌وزیر بریتانیا پس از نشست "کابینه بحران" در روز یکشنبه ۱۴ خرداد برای مقابله موثرتر با تروریسم یک طرح چهار ماده‌ای ارائه داد.

london

به گزارش خبرگزاري آلمان طرح ترزا می، نخست‌وزیر بریتانیا براي مقابله با افراط گرايي و تروريسم از اين قرار است:

● باید به ایدئولوژی اسلام‌گرایانه غلبه کرد. "ایدئولوژی شیطانی اسلام‌گرایان افراطی منادی نفرت، مبشر اختلاف و مروج فرقه‌گرایی است." این ایدئولوژی بر آن است تا ارزش‌های غربی همانند صلح و دمکراسی با اسلام در پیوند قرار نگیرند. ترزا می ایدئولوژی افراطیون را انحراف از اسلام و انحراف از حقیقت خواند.

● فضای مجازی و محیط اینترنت نباید برای افراط‌گرایان محلی امن و بستر فعالیت باشد. این فضا باید بهینه‌تر کنترل شود و مقرراتی داشته باشد که مانع تحرکات و ارتباط‌های تروریست‌ها شود.(منشور اسنوپر)

● فضاهای امن که تروریست‌ها بدان دست یافته‌اند باید پس گرفته شوند. باید با اقدامات نظامی شبه‌نظامیان داعش در سوریه و عراق را عقب راند اما بریتانیا نیز جداگانه به یک راه مقابله نیاز دارد.

● استراتژی "ضد ترور" در بریتانیا باید بازنگری شود تا پلیس و نیروهای مسلح همه ابزارهای ضرور برای رویارویی با افراطیون را در دست داشته باشند. طولانی‌تر شدن مدت حبس افراد مظنون به عملیات تروریستی یکی از این راهکارهاست.

کد خبر 372217

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha