گروه سیاسی: محمود احمدی‌نژاد در ادامه دور دوم سفرهای استانی خود، روز چهارشنبه 30 آبان وارد استان اردبیل شده و با مردم این استان دیدار خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار همشهری، نخستین بانک قرض الحسنه روز پنجشنبه اول آذر همزمان با میلاد امام رضا علیه السلام در شهرستان اردبیل و با حضور رئیس‌جمهوری افتتاح خواهد شد.

ضوابط تأسیس این بانک، اواخر مرداد ماه از سوی شورای پول و اعتبار تصویب شده بود.

جلسه دولت

سفر رئیس‌جمهوری به اردبیل درحالی صورت می‌گیرد که برخی از اعضای هیات دولت اعم از وزرا و معاونین آنها از ابتدای هفته جاری با حضور در این استان، به بررسی میزان پیشرفت‌ مصوبات استانی پرداخته‌اند و قرار است گزارش پیشرفت‌ها و همچنین کاستی‌ها در این باره را به رئیس‌جمهوری منعکس کنند.

جلسه هیئت دولت نیز روز پنجشنبه با حضور اعضای هیات دولت و به ریاست محمود احمدی‌نژاد در محل استانداری اردبیل برگزار خواهد شد.

از جمله برنامه‌های رئیس‌جمهوری در سفر به استان اردبیل، دیدار با مردم، هیأت‌های مذهبی، نخبگان و مدیران، خانواده ایثارگران و شهدا و همچنین بازدید سرزده از برخی مناطق محروم استان است.

نشست مشترک با حضور هیأت‌های مذهبی استان و برگزاری مراسم دعای کمیل هم از جمله برنامه‌هایی است که پنجشنبه با حضور رئیس‌جمهوری برگزار می‌شود.

سفر هیأت دولت به استان اردبیل روز جمعه پایان یافته و احمدی‌نژاد به تهران بازخواهد گشت.

عملکرد خوب

یوسف اکبری مشاور استاندار و فرماندار اردبیل درباره انتخاب این استان به‌عنوان دومین مقصد دولت در دور دوم سفرهای استانی به ایرنا گفته بود: به‌دلیل عملکرد خوب استان اردبیل در اجرای مصوبات استانی، ریاست‌جمهوری سفر خود به این استان را در اولویت قرار داده است.

در این سفر نیز احمدی‌نژاد در مرکز استان مستقر و وزرا با اختیار تام برای رسیدگی به مسایل و مشکلات مردمی در شهرستان‌های تابعه استان حضور می‌یابند.

در سفر مرداد ماه پارسال هیئت دولت به استان اردبیل ۱۵۲مصوبه اجرایی در 50 بند به تصویب رسید که تاکنون ۸۶درصد از آنها اجرایی شده و 14درصد مابقی نیز به دلایل گوناگون اجرایی نشده و در حال پیگیری است.

محمود احمدی‌نژاد که پیش از ریاست‌جمهوری به مدت 4 سال سمت استانداری اردبیل را بر عهده داشت، تاکنون درچندین نوبت به استان سفر و مسایل و مشکلات این استان را از نزدیک بررسی کرده است.

دیدارهای دیپلماتیک

رئیس‌جمهوری عصر روز سه شنبه با ولید‌المعلم وزیر امور خارجه سوریه و علی محمد - ش معاون رئیس جمهوری تانزانیا دیدار و گفت‌وگو کرد.

همچنین سفر احمدی‌نژاد به مشهد مقدس که قرار بود عصر روز سه شنبه انجام شود، لغو شد.

کد خبر 37150

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز