سه‌شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۴
۰ نفر

«شوهرم اشتباه کرده که رضایت داده است. من ۲میلیارد تومان دیه می‌خواهم».

دادگاه

اين اظهارات زني است كه پسرش مدتي قبل در جريان يك درگيري خياباني به قتل رسيد و شوهرش با دريافت ديه قاتل را بخشيد اما حالا او مي‌گويد كه از سهم خودش نمي‌گذرد و قاتل بايد به او 2ميليارد تومان ديه بپردازد.روز 15مرداد‌ماه سال 84 به پليس كرج خبر رسيد در جريان درگيري 2جوان در يكي از خيابان‌هاي شهر يكي از آنها با ضربه چاقو به قتل رسيده است. زماني كه مأموران به محل حادثه رسيدند متهم گريخته بود اما پس از انتقال جسد مقتول به پزشكي قانوني تحقيقات براي دستگيري او آغاز شد.

چند شاهد درگيري را ديده بودند و با اطلاعاتي كه آنها در اختيار پليس گذاشتند مأموران توانستند قاتل فراري را كه جواني 20ساله بود دستگير كنند. او در بازجويي‌ها به قتل اعتراف كرد و گفت كه ناخواسته و در جريان يك درگيري ساده مرتكب قتل شده است. متهم گفت: در خيابان با يكديگر چشم در چشم شديم و چون هر دو جوان بوديم بي‌جهت با يكديگر بگو مگو كرديم و در ادامه درگير شديم. چون مقتول زورش از من بيشتر بود و مي‌ترسيدم كتك بخورم چاقويي را كه در جيبم بود درآوردم و ضربه‌اي به مقتول زدم.

متهم به قتل در ادامه، صحنه جنايت را بازسازي كرد و پرونده با صدور كيفرخواست به دادگاه كيفري استان تهران فرستاده شد.
در جلسه محاكمه كه در شعبه‌71 برگزار شد خانواده مقتول براي متهم درخواست قصاص كردند. متهم در دفاع از خودش گفت: من ناخواسته و از سر جواني مرتكب قتل شدم و از خانواده مقتول مي‌خواهم كه من را ببخشند. با وجود اين اولياي دم روي خواسته‌شان پافشاري مي‌كردند. در اين شرايط قضات دادگاه متهم را به قصاص محكوم كردند.

در شرايطي كه مدتي بعد رأي دادگاه در ديوان‌عالي كشور قطعي شده بود متهم توانست با پرداخت ديه رضايت پدر مقتول را جلب كند اما مادر او حاضر به گذشت نبود و از سويي براي اجراي حكم نيز حاضر نمي‌شد. به همين دليل متهم 12سال را در بلاتكليفي در زندان گذراند تا اينكه براساس قانون جلسه‌اي براي تعيين تكليف وي تشكيل شد.

در اين نشست كه صبح ديروز در شعبه دوم دادگاه كيفري يك استان تهران به رياست قاضي محسن زالي بوئيني و با حضور قاضي ابراهيم اسلامي برگزار شد مادر مقتول گفت: متهم پسرم را به قتل رسانده و بايد مجازات شود. من با چه سختي پسرم را بزرگ كرده بودم اما او به‌خاطر يك نگاه پسرم را به قتل رساند. حالا هم بايد تاوان كارش را پس دهد. وي ادامه داد: شوهرم اشتباه كرد كه رضايت داد. او پول كمي گرفت و قاتل پسرش را بخشيد. بعد از اين كار من ديگر با او زندگي نمي‌كنم. من قبلا هم گفته‌ام اگر قاتل مي‌خواهد كه او را ببخشم بايد 2ميليارد تومان ديه بدهد.

در ادامه اين جلسه متهم در جايگاه ايستاد و گفت: زماني كه اين حادثه اتفاق افتاد من 20ساله بودم. نمي‌دانستم كه اين اشتباه زندگي‌ام را تباه مي‌كند. اما حالا 12سال گذشته و 32سال دارم. در اين مدت به اندازه كافي در زندان تنبيه شده‌ام و از مادر مقتول مي‌خواهم كه به جواني‌ام رحم كند و من را ببخشد. با پايان دفاعيات متهم قضات دادگاه وارد شور شدند و قرار است به‌زودي رأي خود را اعلام كنند.

کد خبر 371163

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha