یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۲
۰ نفر

مسکن اجتماعی برای اجرایی شدن نیازمند تخصیص منابع مالی است و آنگونه که معاون مسکن‌شهری بنیاد مسکن انقلاب‌اسلامی می‌گوید، سازمان برنامه و بودجه قول داده است بودجه تأمین یارانه برای اجرای طرح مسکن اجتماعی و مسکن حمایتی در خردادماه سال‌جاری ابلاغ شود.

طرح مسكن اجتماعي در تاريخ 22آذر 95، توسط كميسيون زيربنايي دولت تصويب و براي تصويب نهايي به هيأت دولت ارائه شد. براساس اين مصوبه، كميسيون زيربنايي دولت بايد تا سال ۱۴۰۰ از وديعه، اجاره، تكميل و ساخت ۵۷۰هزار واحد مسكن اجتماعي حمايت مي‌كرد كه از اين تعداد، 70هزار واحد به سال 95مربوط مي‌شد. البته تصويب نهايي اين طرح در هيأت دولت به درازا كشيد و به اوايل اسفند 95رسيد از اين‌رو در مصوبه نهايي مسكن اجتماعي، تكليف دولت براي حمايت از 70هزار مسكن اجتماعي در سال 95حذف شد و تكليف دولت براي حمايت از وديعه، اجاره، تكميل و ساخت ۵۷۰هزار واحد مسكن اجتماعي تا سال ۱۴۰۰ به 500هزار واحد كاهش يافت.

چندي پس از ابلاغ مصوبه هيأت دولت براي مسكن اجتماعي، جواد حق‌شناس، معاون امور مسكن‌ شهري بنياد مسكن انقلاب‌اسلامي، اجرايي شدن مسكن اجتماعي را به ابلاغ بودجه اجرايي در خرداد 96منوط دانست. حق‌شناس، اكنون از قول مساعد سازمان برنامه و بودجه براي ابلاغ يارانه مورد نياز براي اجراي طرح مسكن اجتماعي در خرداد سال‌جاري خبر داده است. به گفته حق‌شناس، بنياد مسكن به‌عنوان مدير اجرايي طرح مسكن اجتماعي،

با سازمان ملي زمين و مسكن براي تأمين زمين، با بانك‌مركزي براي تأمين تسهيلات و با سازمان برنامه و بودجه براي تأمين يارانه‌هاي مورد نياز اين طرح مكاتبات لازم را انجام داده است.
معاون امور مسكن شهري بنياد مسكن انقلاب اسلامي مي‌افزايد: مكاتبات لازم از سوي بنياد مسكن با سازمان برنامه و بودجه انجام شده تا منابع يارانه‌اي بين ۱۶۷ تا ۲۰۰ ميليارد تومان به‌صورت كمك سود تسهيلات يارانه‌اي و يا پرداخت مستقيم يارانه‌ها و حمايت‌هاي بلاعوض‌ از سوي آن سازمان براي اجراي طرح مسكن اجتماعي، ابلاغ شود.

به گفته حق‌شناس، سازمان برنامه و بودجه قول داده است تا حداكثر تلاش خود را انجام دهد و تأمين اين منابع از سوي آن سازمان، ابلاغ شود كه به محض ابلاغ، كار شروع خواهد شد.

  • مسكن حمايتي در اولويت اجرا

معاون امور مسكن شهري بنياد مسكن انقلاب اسلامي مي‌گويد: مصوبه هيأت دولت در زمينه مسكن اجتماعي، شامل 2بخش مسكن حمايتي و اجتماعي است كه بخش حمايتي آن يعني كمك اجاره مسكن يا كمك تسهيلات رهن، به محض ابلاغ يارانه قابل انجام است و بخش مسكن اجتماعي نيز كه به خريد وساخت مسكن اختصاص دارد و نيازمند كار عمراني است درصورت ابلاغ بودجه مي‌تواند به سرعت به اجرا درآيد. براساس مصوبه هيأت دولت، افراد واجد شرايط در طرح مسكن اجتماعي، مي‌توانند نسبت به خريد واحدهاي مسكن مهر بدون متقاضي اقدام كرده و از تسهيلات بلاعوض بهره‌مند شوند.

حق‌شناس در اين‌باره نيز مي‌گويد: از آنجا كه تخصيص تسهيلات حمايتي به خريداران واحدهاي مسكن‌ مهر فاقد متقاضي نيازمند كار عمراني نيست، افراد حائز شرايط مسكن اجتماعي مي‌توانند به محض تأمين بودجه، از اين تسهيلات نيز بهره‌مند شوند. در نتيجه، بخش عمده‌اي از مصوبه مسكن اجتماعي درصورت ابلاغ بودجه از سوي سازمان برنامه و بودجه، قابل انجام است.

کد خبر 370898

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha