چهارشنبه ۳۰ آبان ۱۳۸۶ - ۲۰:۱۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: جلسه استماع اتهامات متهمین به کشتار دوران خمر‌های سرخ در دادگاه نسل کشی کامبوج آغاز شد.

به گزارش سی ان ان ، کینگ گوئک او، اولین فردی بود که برای تفهیم اتهام دربرابر هیات قضات دادگاه نسل کشی که از سوی سازمان ملل متحد حمایت می‌شود، قرار گرفت.او متهم است که در زمانی که فرماندهی مرکز بازجویی تول سلنگ در پنوم پن پایتخت کامبوج را عهده دار بوده ، دست به اعدام‌های دسته جمعی و شکنجه زندانیان زیادی زده است.

گفته می‌شود در این مرکز بازجویی حدود 17 هزار زندانی سیاسی مورد شکنجه قرار گرفته بودند که تنها 7 نفر از آن ها زنده مانده‌اند. پرونده مرکز بازجویی تول سلنگ برمبنای  پرونده‌های به جا مانده از اسامی و تصاویر مربوط به کشته  و شکنجه شدگان در این مرکز مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

این درحالی است که روز دوشنبه 19 نوامبر خیو سامفان رییس دولت سابق خمر‌های سرخ نیز تحت بازداشت درآمده بود. او هم قرار است به همراه سایر سران به جا مانده از زمان حاکمیت خمر‌های سرخ در دادگاه نسل کشی مورد محاکمه قرار گیرد.[رییس جمهوری سابق کامبوج دستگیر شد]

دادگاه نسل کشی در کامبوج به منظور  محاکمه اعضای بازمانده  خمر‌های سرخ (که 1974 تا 1979 زمام امور در کامبوج را در دست داشتند) به اتهام جنایات علیه بشریت بر پا شده است. سه حقوقدان کامبوجی و دو حقوقدان بین‌المللی رسیدگی به اتهام سران سابق خمر‌های سرخ را در این دادگاه به عهده دارند.انتظار می‌روند روند رسیدگی به پرونده سران خمر‌های سرخ در این دادگاه تا سال 2010 ادامه یابد.

کد خبر 37082

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز