همشهری آنلاین: وزارت امور خارجه روسیه، جمعه هشتم سپتامبر (17 شهریور) درباره شست روز چهارشنبه گروه 1+ 5 ‬در برلین، بیانیه داد

به گزارش ایرنا، وزارت امور خارجه روسیه، با انتشار بیانیه‌ای در ارتباط با نشست روز چهارشنبه گروه 1+5 در برلین، اعلام ‌کرد که رایزنی‌ها در مورد مساله هسته‌ای ایران و تلاش‌های دیپلماتیک برای یافتن راهکاری به منظور حل این موضوع از طریق مذاکره، ادامه خواهد یافت.

در این بیانیه آمده است: در نشست روز چهارشنبه مدیران سیاسی وزارت امور خارجه کشورهای گروه ‪ ۵+۱‬در برلین، وضعیت اجرای قطعنامه ‪ ۱۶۹۶‬شورای امنیت سازمان ملل درباره برنامه هسته‌ای ایران، مورد بحث قرار گرفت.

وزارت امور خارجه روسیه افزود: شرکت‌کنندگان در این نشست، در مورد اقدامات لازم برای متقاعدکردن ایران به انجام خواسته‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و شورای امنیت سازمان ملل متحد تبادل نظر کردند.

سرگئی کیسلیاک معاون وزیر امور خارجه روسیه به نمایندگی از این کشور در نشست برلین شرکت داشت.

یک مقام وزارت امور خارجه روسیه پیش از این نشست اعلام کرده ‌بود که به علت اختلاف در رویکردها در حل مساله هسته‌ای ایران، بعید است در نشست برلین تصمیمات قابل توجهی گرفته شود.

آمریکا تلاش می‌کند که با کمک متحدان خود و کسب حمایت دیگر اعضای شورای امنیت، بدون درنظرگرفتن این که ایران کاملا بر اساس مفاد قراردادهای بین‌المللی از جمله پیمان ان.پی.تی عمل می‌کند، تحریم‌هایی را علیه ایران اعمال کند.

کد خبر 3707

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز