جمعه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۵
۰ نفر

همشهری آنلاین - سجاد میرزامهدی تهرانی: Android O نسخه بعدی سیستم‌عامل موبایلی گوگل می‌باشد که برای انتشار در تابستان برنامه ریزی شده است.

اندروید

اگر شما یکی از گوشی‌های Google Pixel، Nexus 6P، Nexus 5X یا تبلت Pixel C داشته باشید، می‌توانید به صورت آزمایشی از سیستم‌عامل اندروید O استفاده کنید.

این بروز رسانی قرار است در Google IO 2017 رونمایی شود. همچنین این احتمال است که با استفاده از گوشی جدید گوگل یعنی Pixel 2 این سیستم عامل امتحان شود.

اگر هیچکدام از گوشی‌های گوگل را ندارید بازهم می‌توانید با ابتکار عملی که گوگل طراحی کرده از امکانات این سیستم‌عامل بهرمند شوید.

پروژه Project Treble به شما این اطمینان را می‌دهد که اندروید O برای تمامی گوشی‌های اندروید قابل استفاده است.

  • 1. حالت تصویر در تصویر(PiP)

این قابلیت در حال حاضر برروی بسیاری از تبلت‌ها و لانچرهای تایرد پارتی وجود دارد. این ویژگی خیلی خاصی نیست اما با استفاده از این فناوری می‌توانید دو اپلیکیشن را در کنار یکدیگر اجرا کنید.

  • 2. محدود کردن فعالیت اپ‌ها در پس‌زمینه

این قابلیت باهدف ذخیره عمر باتری در گوشی کار میکند، روند آن هم به این صورت است که براساس نوع کار اپلیکیشن‌ها آن ها را الویت بندی می‌کند که این کار باعث می‌شود عمر باتری گوشی شما در این سیستم‌عامل بیشتر از اندروید نوگت دوام بیاورد.

  • 3. سیستم اطلاع رسانی

در تمام سیستم‌عامل های اندروید اطلاع رسانی توسعه داده شده و O هم از قاعده خارج نیست. در سیستم عامل نوگت شما توانایی این را داشتید تا در پنل خود سیستم اطلاع رسانی تنظیمات را انجام دهید.

حال قرار است در O امکانات بیشتری برای استفاده از بخش هشدارها در اختیار توسعه دهندگان قرار گیرد.

  • 4. آیکون‌های جدید برای اپ‌ها

گوگل قوانین جدیدی برای توسعه‌دهندگان در نظر گرفته است که طبق آن‌ها، آیکون‌ها اپ‌ها قرار است ساختاری متحدالشکل داشته باشند.

آیکون‌ها هم‌چنین می‌توانند با توجه به نیاز کاربر، تغییر کنند و انیمیشن داشته باشند. انیمیشن بالا را برای لحظه‌ای ببینید؛ به نظر نظر آیکون‌ها قرار است تغییر جالبی کنند.

  • 5. کیفیت صدای بهتر

گوشی Galaxy S8 سامسونگ، اولین گوشی هوشمندی است که با نسخه‌ی ۵ بلوتوث وارد بازار شده. این تکنولوژی جدید، پهنای باند بیشتری برای انتقال اطلاعات ارایه می‌دهد. در نتیجه می‌توان کیفیت بالاتری به هنگام استفاده از هدفون‌ها دریافت کرد.

نسخه‌ی جدید اندروید هم‌چنین به صورت پیش‌فرض قرار است از فرمت LDAC پشتیبانی کند. این فرمت صدای بلوتوث که توسط سونی ساخته شده، کیفیت صدای بسیار بالاتری را ارایه می‌دهد.

  • 6. برچسب اعلان برای آیکون‌ها

سیستم عامل iOS و برخی از لانچرهای اندروید، تعداد هشدارهای یک اپ را در گوشه‌ی آیکون آن نشان می‌دهند؛ چیزی که به اسم Icon Badges آن را می‌شناسیم.

این قابلیت قرار است از Android O به این سیستم عامل اضافه شود. درست مثل iOS امکان غیرفعال کردن این قابلیت وجود دارد.

اندروید

منبع: techradar

کد خبر 370341

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha