شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۶:۱۵
۰ نفر

همشهری دو - حجت‌الاسلام حسین عالمی: کوهنوردها در مسیر صعود به قله، معمولا از تجربیاتشان برای هم تعریف می‌کنند.

کارهای نیمه تمام

 گاهي اوقات شنيدن اوصاف صعود به قله دماوند، آن هم از يك كوهنورد حرفه‌اي آنقدر شوق‌آفرين است كه كوهنورد جوان عزمش را جزم مي‌كند تا در نخستين فرصت خودش را براي صعود به دماوند آماده كند. اما هيچ وقت از نيمه‌ راه صعود به قله‌اي كه امروز در آن است بازنمي‌گردد. كار درست اين است كه برنامه امروزت را تمام كرده و در آينده‌ نزديك براي آرزوي جديدت برنامه‌ريزي كني.
خانه ساختن خيلي زحمت و هزينه دارد؛ اما اگر تمام مراحل خانه‌سازي‌ يكي پس از ديگري پيش برود، ولي در مراحل پاياني پروژه ناقص رها شود، آن خانه قابل سكونت و استفاده نيست. تمام زحمات و هزينه‌هايي كه براي خانه‌سازي مي‌شود، زماني نتيجه مي‌دهد كه انسان بتواند در خانه‌اش به راحتي استراحت كند. عقل، كمال‌گرا و كمال‌خواه است. عقل، ناقص بودن خود انسان و ناقص ماندن كارهايش را مذمت مي‌كند.

عقل براي پيروزي و سعادت انسان حكمي دارد كه اگر شخصي به آن حكم عمل كند، بدون شك در آينده از افراد پيروز و خوشبخت دنياست. عقل به انسان دستور مي‌دهد كه از كارهاي نيمه‌كاره خودت نتيجه بگير و تا نتيجه هر پروژه را با دستانت لمس نكرده‌اي، از تلاشت براي رسيدن به نتيجه كم نكن؛ و صد البته كه وارد كار و پروژه جديد نيز نشو. كار جديد توانت را كم و تمركزت را كاهش مي‌دهد. يك كار را تمام كن و سپس به‌كار جديد مشغول شو. بالارفتن از پله‌ها و رسيدن به پشت‌بام با عجله‌كردن نمي‌سازد. قرص و محكم روي هر پله بايست و سپس پله بعد را فتح كن. كارهاي نيمه‌كاره تو را از پيروزي‌هاي بزرگ بازمي‌دارند.

کد خبر 369036

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha