جمعه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۸
۰ نفر

همزمان با تلاش‌های وکیل رومن پولانسکی برای کسب مجوز بازگشت به آمریکا، آخرین فیلم او در مقام کارگردان به فهرست فیلم‌های حاضر در هفتادمین دوره جشنواره کن افزوده شد.

پولانسکی

به گزارش همشهري، تريلر «براساس يك داستان واقعي» تازه‌ترين تجربه كارگرداني فيلمساز جنجالي و خالق «بچه رزمري» است كه در بخش خارج از مسابقه كن2017 روي پرده مي‌رود. ايوا گرين در اين فيلم نقش زني مرموز را بازي مي‌كند كه در تلاش است هر طور شده وارد زندگي زني نويسنده (با بازي امانوئله سينيه، همسر پولانسكي) شود. فيلمنامه براساس يك داستان واقعي را اوليويه آساياس با همكاري پولانسكي نوشته است.

«ونوس در پوست خز» فيلم پيشين فيلمساز 83ساله بود كه سال2013 نخستين‌بار در جشنواره كن رونمايي شد و در ادامه توانست جايزه بهترين كارگردان را از جوايز سزار (معادل فرانسوي اسكار) به‌دست آورد. ضمن اينكه آساياس هم كه سال گذشته با «خريدار خصوصي» در بخش مسابقه كن حضور داشت، جايزه بهترين كارگردان را به‌دست آورد. «محله چيني‌ها»، «مستأجر» و «پيانيست» ديگر فيلم‌هاي پولانسكي است كه براي اين آخري اسكار بهترين كارگرداني را برد. هر چند هم‌اكنون ورود فيلمساز فرانسوي به آمريكا ممنوع نيست اما امكان بازداشت و زنداني شدن همچنان وجود دارد.

سازمان‌دهندگان هفتادمين جشنواره كن كه پيش‌تر از احتمال افزوده شدن چند فيلم ديگر به آثار حاضر در بخش مسابقه خبر داده بودند، خيلي زود به عهد خود وفا كردند. به اين ترتيب، «ميدان» به كارگرداني روبن اوستلوند در كنار 18فيلم ديگر بخت خود را براي بردن نخل طلا مي‌آزمايد. فيلمساز 43ساله سوئدي 3سال پيش «فورس ماژور» را در بخش نوعي نگاه جشنواره كن داشت و با آن برنده جايزه ويژه داوران شد. فيلم نماينده سوئد در اسكار هشتاد و هفتم هم بود كه به فهرست اوليه نامزدهاي اسكار بهترين فيلم خارجي‌زبان راه يافت اما در نهايت نامزد نشد.

هفتادمين دوره جشنواره كن17 تا 28مه‌ در سواحل جنوب فرانسه برگزار مي‌شود و پدرو آلمودووار، فيلمساز اسپانيايي برنده اسكار رياست داوران بخش مسابقه اصلي را برعهده دارد.

کد خبر 368244

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha