۶۵ درصد سی‌امین نمایشگاه کتاب امسال در فضاهای دائمی و ۳۵ درصد در فضاهای موقت و چادری مجموعه شهرآفتاب برپا می‌شود.

شهر افتاب

سيد‌محمد سيدي، مديرعامل مجموعه نمايشگاهي شهرآفتاب با اعلام اين خبر اقدامات صورت‌گرفته براي برگزاري نمايشگاه كتاب را تشريح كرد. به گفته وي، سال گذشته استقبال چشمگيري از نمايشگاه كتاب واقع در شهر آفتاب شد؛ به‌گونه‌اي كه روزانه 80تا 120هزار نفر تنها از طريق مترو خود را به شهر آفتاب مي‌رساندند و بر همين اساس تمهيدات ويژه‌اي براي پوشش نمايشگاه انديشيده شده است.

سيدي همچنين درباره آبگرفتگي بخشي از نمايشگاه پارسال كه از سوي برخي رسانه‌ها برجسته شد نيز به ايسنا گفت: حجم خساراتي كه به كتاب‌ها وارد شد، تقريبا هيچ بود به‌گونه‌اي كه بيمه ميزان خسارات را 10ميليون تومان ارزيابي كرد. مديرعامل مجموعه نمايشگاهي شهرآفتاب با بيان اينكه سال گذشته نمايشگاه شهر آفتاب آماده نبود و هنوز حالت كارگاهي خود را حفظ كرده بود، گفت:

امسال طرح جامعي به لحاظ پيشگيري از آبگرفتگي طراحي شده است كه حدود 80درصد آن اجرايي شده به‌گونه‌اي كه در اين طرح از كانال‌هاي انتقال آب و نصب ناودان روي چادرهاي بيروني نمايشگاه گرفته تا حفر چاه‌هاي جذبي پيشرفته و... انجام شده است.

وي افزود: براي هر دو چادر بيروني، يك ناودان در نظر گرفته شده كه در صورت بارندگي آب را به پايين چادر منتقل مي‌كنند و در آنجا نيز آب به درون چاه‌هاي جذبي و جوي‌هاي تعبيه شده مي‌رود و ما حتي براي آب كج باران‌ها نيز تمهيداتي در نظر گرفتيم به‌گونه‌اي كه دور تا دور محوطه‌اي كه چادرها در آن برپا شده‌اند را ايزوگام كرده و مانع ورود آب به داخل خواهيم شد.

وي با بيان اينكه يكي از انتقادات مردمي نبود سرويس بهداشتي كافي در نمايشگاه بوده است، گفت: 1020چشمه سرويس بهداشتي براي نمايشگاه كتاب پيش‌بيني شده است كه 400چشمه در پاركينگ‌ها و مابقي سرويس‌هاي بهداشتي در محوطه شهر آفتاب تعبيه شده است. وي با بيان اينكه به‌دليل كمبود فضاي مسقف اقدام به برپايي 11چادر دائمي به متراژ 30هزار متر كرده‌ايم كه تمامي زيرساخت‌هاي گرمايشي، سرمايشي، اينترنت و... را دارد، گفت:

همچنين 50كيوسك مواد غذايي، 2رستوران، 10شهرنت و فروشگاه شهروند و مركز ميوه و تره‌بار نيز در نمايشگاه پيش‌بيني شده است. به گفته وي در تمامي سالن‌ها و پاركينگ‌ها نيز يك دستگاه خودروي آتش‌نشاني و در كل نمايشگاه نيز 4دستگاه اتوبوس آمبولانس مستقر خواهد بود.

کد خبر 368078

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha