دوشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۷
۰ نفر

شهردار تهران در مراسم بهره‌برداری از ۱۰۱ طرح عمران شهری در منطقه ۵ در سخنانی از مشکل بیکاری و بی‌رونقی کسب وکار انتقاد کرد و گفت: امروز تنها بیکاری مشکل ما نیست بلکه بسیاری از افرادی که صبح کرکره مغازه خود را بالا می‌کشند، به اندازه اجاره و تأمین هزینه آب و برق هم نمی‌توانند درآمد کسب کنند، در این میان البته قبض‌های بی‌ربط مالیات هم به فشار مضاعفی برای آنها تبدیل شده است.

قالیبافق

به گفته محمدباقر قاليباف وقتي روحيه تحول نيست و مديريت كشور يك مديريت خسته، نشسته و بسته است، تنها افراد خاصي مي‌توانند بيايند و مردم در ميدان حضور ندارند.

محمدباقر قاليباف همچنين با حضور در جمع ساكنان منطقه15 از فروردين‌ماه به‌عنوان‌ماه مباركي نام برد كه دردوازدهمين روز آن ملت ايران نظام جمهوري اسلامي را انتخاب كردند با اين هدف كه درسايه اسلام و قرآن وعترت دراين كشور زندگي كنند و با كوتاه كردن دست طواغيط بتوانند برهمه سازوكار اين نظام دخيل باشند، مشاركت معني‌دار درهمه امور داشته باشند و سرنوشت خودشان را انتخاب كنند. وي يادآور شد: اين اثرگذاري و تصميم‌گيري تنها در انتخابات نيست چون شركت در انتخابات و سپس كنار نشست چه فايده‌اي دارد؟ قرار ما در 12فروردين اين بود كه در تصميم‌گيري در همه شئونش مردم با هر گرايش، سليقه، دين، مذهب و قوميتي بتوانند در زندگي خود ايفاي نقش كنند.

  • غيبت مردم در تصميم‌گيري‌ها

شهردار تهران در بخش ديگري از سخنان خود به وضعيت و مشكلات موجود در كشور اشاره داشت و گفت: اگر امروز ما در مقياس ملي اشكالات جدي داريم، مشكلات از اينجا شروع مي‌شود كه مردم را در تصميم‌گيري شريك نكرديم و بعد از اينكه رأي مان را گرفتيم، رهايشان كرديم. اين در حالي است كه دغدغه ما مسئولان بايد دغدغه آنها باشد، مگرنه اين كشور ظرفيت‌هاي بسيار زيادي از جنبه مادي دارد؟

قاليباف ابراز داشت: وقتي چند روز قبل درباره افزايش ظرفيت‌ها در كشور صحبت كردم، آن حرف بسيار دقيق گفته شد اما عده‌اي به آن انتقاد كردند؛ البته انتقاد طبيعي است و ايرادي ندارد با اين حال بعضي افراد به جاي انتقاد، تخريب كردند كه اين منصفانه نيست. بدانيد اگر از اين حرف هم برداشت اشتباهي كردند، باز هم اشكالي ندارد. صرف‌نظر از اين برداشت، اشتباه اينجاست كه كشور ما امروز دچار يك چالش بزرگ مديريتي شده است.

وي با بيان اينكه در مديريت كشور روحيه تحول وجود ندارد، ابراز داشت: وقتي روحيه تحول نيست و مديريت كشور يك مديريت خسته، نشسته و بسته است، تنها افراد خاصي مي‌توانند بيايند و مردم در ميدان حضور ندارند. قاليباف ابراز داشت: قوه مجريه به معني اجرا و مديريت است اما وقتي كه اين روحيه تحرك وجود ندارد، طبيعي است كه شرايط اقتصادي ما امروز دچار گراني، بيكاري و نداشتن شغل و نبود رونق مي‌شود.

  • حضور مردم در اداره محله‌ها

شهردار تهران همچنين با اشاره به حضور مردم در اداره شهر تأكيد كرد: امروز در اداره شهر تهران از روزي كه توفيق خدمت پيدا كردم اصرار بر اين موضوع داشتم و شكل‌گيري شوراياري‌ها و مجموعه هيأت امناي محله‌ها در اين راستاست كه به بركت آن سازمان‌هاي خدماتي دولتي شامل آب، برق، فاضلاب، بهداشت و درمان، آموزش و پرورش و... در شهر پاسخگو شده‌اند. البته هنوز به نقطه ايده‌آل نرسيده‌ايم ولي مردم توانايي تصميم‌گيري براي محله خودشان را دارند و اين زنجيره دخالت مردم در امورات و تصميم‌گيري‌هاي خودشان رمز موفقيت است. وي از ديگر قرارهاي جمهوري اسلامي در سال 58و در روز انتخاب جمهوري اسلامي را توجه اساسي به قشر محروم و مستضعفان دانست.

شهردار تهران با يادآوري يكي از مهم‌ترين نكاتي كه دردي‌ماه سال84 به مردم قول داده بود گفت: متعهد شدم حداقل اجازه ندهم فاصله بين شمال و جنوب شهر بيشتر شود اما خداوند را شاكرم امروز با همه شاخص‌ها كه نگاه مي‌كنيم اين فاصله در حوزه زيرساخت‌هاي فرهنگي، خدماتي و... كاهش پيدا كرده است. قاليباف درعين حال تأكيد كرد كه هرگز ادعاي حل و فصل همه مشكلات را نداشته و لحظه‌اي درخدمت به مردم كوتاهي نكرده با اين همه اگر كاستي هست به اين معني است كه بيش از اين درتوان نداشته است.

  • اهميت توجه به قشر مستضعف

شهردار تهران در بخشي ديگر از سخنانش از بي‌توجهي مردم انقلابي به بي‌معرفتي‌هاي مسئولان نظام سخن گفت وافزود: هربار كه انقلاب اسلامي و امنيت كشور نيازمند جانفشاني بود، مستضعفان پيشقدم شدند و خون دادند بنابراين بايد بيشترين توجه به قشر مستضعف و محروم باشد.

قاليباف گراني و بيكاري را ثمره مديريت ضعيف دانست و گفت: اين نيازمند انقلاب اقتصادي است اما اين مديريت قادر به اينكه با خرد جمعي و تكيه بر نيروهاي جوان و خلاقيت كار را پيش ببرد، نيست چرا كه اين حال و حوصله در آنها وجود ندارد، درحالي‌كه كشور ظرفيت‌هاي بسيار زيادي دارد و مهم‌ترين سرمايه آن نيز سرمايه انساني و نيروهاي جوان، باتجربه و سپس سرمايه‌هاي مادي فراوان است. وي در توضيح علت عقب‌ماندگي كشور گفت:

بايد اجازه دهيم مردم براساس فرمايش حضرت امام (ره) در همه سطوح مشاركت داشته باشند نه اينكه دولت كارها را از مردم بگيرد و در اختيار خودش و افراد قليلي قرار دهد.قاليباف با بيان اينكه در لحظات سرنوشت‌ساز قرار گرفته‌ايم و قرار است در 29ارديبهشت‌ماه نمايندگان خودمان را براي شوراهاي شهر و روستاها و قوه مجريه كشور انتخاب كنيم، تأكيد كرد: اميدوارم كسي كه توان اجرايي، مديريت، روحيه تحول و استفاده درست از اين ظرفيت‌هاي مادي و انساني كشور را دارد افتخارآفرين باشد و بتوانيم كاري كنيم كه از اين چالش‌هاي جدي و اساسي رهايي يابيم.

قاليباف تأكيد كرد: روزي كه بنده توفيق خدمت در شهرداري را پيدا كردم، به مردم گفتم توجه به فقرا و مناطق محروم در اولويت ماست و كاري مي‌كنيم كه هر 6‌ماه يك‌بار هر كسي به اطراف خودش نگاه مي‌كند، در حوزه وظايف شهرداري تحول را ببيند. مطمئن هستم در قوه مجريه هم مي‌توان در يك دوره چهارساله مشكلات مهمي مثل اشتغال، بيكاري و بي‌رونقي را حل كرد تا‌ماه به‌ماه و سال به سال اين تحول و روند مثبت ديده شود و در پايان 4سال بتوان به نقطه قابل‌قبولي رسيد تا مردم را از اين فشارها و نگراني‌هايي كه وجود دارد، رهايي داد. وي گفت: اين دغدغه‌ها نبايد باعث اذيت و نارضايتي براي مردمي شود كه انصافا پاي انقلاب، عزت كشور وسربلندي ايران اسلامي ايستادند.

  • اتوبان دولت‌آباد تابستان امسال به بهره‌برداري مي‌رسد

شهردار تهران همچنين ديروز با حضور درجمع خبرنگاران از افتتاح اتوبان دولت‌آباد در تابستان امسال خبر داد و گفت:‌ با تكميل اتوبان دولت آباد، بزرگراه آزادگان از كنار كارخانه سيمان به جاده امام رضا(ع) متصل مي‌شود و خودروهاي عبوري ديگر به ميدان بسيج منتقل نمي‌شوند، در اين پروژه چند صد ميليارد تومان هزينه براي تملك انجام داده‌ايم كه هم‌اكنون تمام تملك‌ها و زيرسازي‌هاي مورد نياز نيز انجام شده است. وي از نصب پل‌هاي اتوبان دولت آباد هم سخن گفت و افزود:

علاوه بر اين تقاطع‌هاي غيرهمسطح اتوبان دولت آباد با اتوبان شهيد شوشتري در مسير اتوبان امام رضا(ع) تكميل شده و اتوبان دولت آباد در تابستان امسال افتتاح خواهد شد.شهردار تهران در ادامه درباره آخرين وضعيت اتوبان شهيد شوشتري نيز گفت: بخشي از اتوبان شهيد شوشتري كه در مناطق 15و 14قرار دارد انجام شده و كار احداث تونل‌هاي اين اتوبان از سمت شمال نيز آغاز شده است.

به گفته قاليباف براي احداث تونل اتوبان شهيد شوشتري ضروري بود تا هماهنگي‌هايي با محيط‌زيست و موافقت نيروهاي مسلح صورت گيرد كه هم‌اكنون اين هماهنگي‌ها به اتمام رسيده است. وي تصريح كرد: كار احداث اتوبان شهيد شوشتري حداكثر تا 20‌ماه آينده به اتمام خواهد رسيد و مشكل ترافيك خودروهاي عبوري از اتوبان افسريه نيز برطرف خواهد شد، به همين جهت اين پروژه كمك بسيار جدي به عزيزان در منطقه 15خواهد كرد.

قاليباف گفت: دركنار پروژه‌هاي زيرساختي سعي كرديم به مسائلي نظير حوزه درمان كه از وظايف دولت است نيز توجهاتي داشته باشيم. به همين منظور در آينده نزديك شاهد افتتاح بيمارستاني با كمك شهرداري تهران در منطقه 15هستيم.

  • تهران امروز با 10سال پيش كاملا متفاوت است

به گزارش همشهري حجت‌الاسلام ياسيني امام جمعه خاورشهر با حضور درمراسم افتتاح پروژه‌هاي عمراني، فرهنگي، ترافيكي و خدماتي منطقه 15ضمن تشكر و تقدير از تلاش‌هاي مديريت شهردار تهران به‌عنوان چهره‌اي جهادي، بسيجي و از يادگاران دوران دفاع‌مقدس گفت:

هر روز در نقطه‌اي از اين شهر بزرگ با مديريت جهادي شهردار شاهد به سرانجام رسيدن پروژه‌هاي بزرگي در حوزه‌هاي مختلف هستيم ازجمله توسعه مترو، اتوبوس، تاكسي، ساخت بزرگراه‌ها و تونل‌ها، توسعه فضاي سبز يا كار ارزشمندي كه در ساخت مركز بين‌المللي شهر آفتاب به انجام رسيد. امام جمعه خاور شهر نوع نگاه شهردار تهران را صرفا خدماتي ندانست و گفت:‌ نگاه آقاي قاليباف فرهنگي و اجتماعي است وحداقل ظرف 8سال گذشته با توجه به علاقه‌اي كه به حوزه مسائل ديني دارند شاهد ساخت مساجد، حسينيه‌ها و حوزه‌هاي علميه در تهران و پيرامون آن بوديم.

حجت‌الاسلام ياسيني از قاليباف به‌عنوان يك مدير توانمند و فرهيخته ياد كرد كه هركجا مسئوليتي برعهده گرفته، منشأ خيرات و بركات شده اما درعوض برخي‌ها به‌دليل بي‌عرضگي خودشان سعي دارند كه فعاليت‌ها و خدمات وي را زير سؤال ببرند درحالي‌كه ايشان مديري جهادي، معتقد و ولايتمدار است كه ثمره تلاش‌هايش باعث شده تا تهران امروز با تهران 10سال پيش كاملا متفاوت باشد.

  • تحول در جنوب شرق تهران

انجمني، شهردار منطقه 15نيز در مراسم بهره‌برداري از پروژه‌هاي منطقه گفت: ظرف 10سال گذشته در اين منطقه از شهر تهران بيش از 5هزار ميليارد تومان هزينه آسفالت معابر، ساخت پياده‌راه‌ها، بوستان‌ها و افزايش سرانه‌هاي خدماتي مردم منطقه شده است كه ازجمله آن مي‌توان به ساخت 135بوستان اشاره كرد تاجايي كه سرانه فضاي سبز منطقه از 17هم‌اكنون به 27متر رسيده است.

انجمني در تأييد تلاش شهردار تهران به‌منظور كاهش فاصله شمال وجنوب به پاكسازي 80درصد فعاليت اوراقچي‌ها در محله شوش اشاره كرد و گفت:‌ 300گاراژ درمنطقه 15وجود دارد كه تا‌كنون 200موردآنها پلمب و يا تبديل به لوستر فروشي شده‌اند. بنابراين گزارش ديروز درمراسم افتتاح 101پروژه فرهنگي، عمراني، ترافيكي و ورزشي درمنطقه 15همچنين بهمني دبير شوراياران منطقه درسخناني ازهمت و تلاش جهادي شهردار تهران براي فراهم كردن امكانات رفاهي و عمراني در مناطق محروم تهران تشكر كرد و گفت: هيچ انسان منصفي نمي‌تواند منكر كم شدن فاصله شمال و جنوب شهر از سال 84تا به امروز شود.

به گفته بهمني از 116كيلومتر بزرگراهي كه ظرف 10سال گذشته در تهران ساخته شد 8كيلومتر آن در ادامه بزرگراه امام علي از منطقه 15مي گذرد و 12كيلومتر ديگر نيز درقالب اتوبان شهيد شوشتري و رستگار مقدم درحال احداث است. وي همچنين از 160ايستگاه مترو و 223كيلومتر خط مترو درمدت مديريت قاليباف در شهر تهران سخن گفت و افزود:

چهره شهر دردوره مديريت آقاي قاليباف متحول شده درحالي‌كه با اين همه خدمات چه ظلم‌هايي كه به ايشان نشد به همين دليل ما لقب مدير جهادي را كه رهبر انقلاب براي آقاي قاليباف به‌كار بردند كاملا زيبنده ايشان مي‌دانيم و از همين جا اعلام مي‌كنيم كه مردم منطقه 15شهر تهران به شما اعتماد كامل دارند‌.

کد خبر 367348

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha