همشهری‌آنلاین: ماهاتیر با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، ادعاهای برخی کشورهای غربی به‌ویژه امریکا درباره ایران کذب و بی‌پایه و اساس است

به گزارش واحد مرکزی خبر از کوالالامپور ماهاتیر محمد نخست وزیر سابق و سیاستمدار بانفوذ مالزی امروز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، گزارش اژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران بیانگر ان است که ادعاهای برخی کشورهای غربی بویژه امریکا درباره ایران کذب و بی پایه و اساس است.
ماهاتیر محمد که بتازگی برای سومین بار جراحی قلب انجام داده هم اکنون در منزل خود تحت مراقبت پزشکی قرار دارد بلافاصله پس از گزارش مثبت محمد البرادعی درباره همکاری و همراهی ایران با اژانس و رفع ابهامات، با صدور بیانیه ای از کشورهای غربی خواست به خواست قانونی و اراده ملت ایران احترام گذارند و دست از لجاجت بردارند.
نخست وزیرسابق مالزی تصریح کرده است همان گونه که گزارش البرادعی نشان می دهد هیچ مدرک و سندی مبنی بر تلاش ایران برای دستیابی به سلاح اتمی وجود ندارد و ایران براساس مقررات و معاهده ان پی تی دست به فعالیتهای هسته ای زده و این موضوع کاملا محرز است.
نخست وزیر سابق مالزی افزود00 سردمداران کاخ سفید در مقابله با اراده ملت ایران از کمترین پشتیبان در جهان برخوردار هستند.
ماهاتیر محمد تصریح کرد ایران کشوری قدرتمند با منابع سرشار نفت و گاز در منطقه و مهمتر از ان یک کشور اسلامی است و تسلیم این گونه فشارها نخواهد شد.
وی با هشدار درباره جنایتها و فجایع عراق و افغانستان گفت 00جنگ و اشغال عراق که باعث کشته شدن صدها هزار عراقی شده جز رنج و محنت و ویرانی برای این کشور چیزی دیگری به همراه نداشته است.
نخست وزیر سابق مالزی ماجرای زندان ابوغریب و گوانتانامو را لکه ننگی بر دامان مدعیان حقوق انسانها دانست و گفت: سردمداران کاخ سفید دچار عقب افتادگی تاریخی شده اند چرا که با وجود توسعه و پیشرفت بشریت در همه امروز انان با زبان زور و سلاح با مردم دیگر کشورها سخن می گویند و درحقیقت نادانی جایگزین عقلانیت شده است.
نخست وزیر سابق مالزی در پایان بیانیه خود از همه رهبران کشورهای جهان خواست با محکوم کردن هرگونه اقدامات تروریستی و جنگ و خونریزی برای برقراری صلح پایدار و عدالت در جهان تلاش خود را به کار گیرند.
کد خبر 36711

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز