همشهری آنلاین: وزش یک گردباد استوایی شدید در سواحل بنگلادش ویرانی گسترده ای به بار آورده و به کشته و ناپدید شدن بیش از 500 نفر منجر شده است.

شمار کشته و ناپدیدشدگان روبه افزایش است.

به گزارش منابع خبری ،این گردباد استوایی که سرعت آن بیش از دویست کیلومتر در ساعت برآورد شده، در ساعات شامگاه پنجشنبه به سواحل جنوب غربی بنگلادش رسید و به گفته مقامات محلی، صدها خانه را ویران کرد، هزاران اصله درخت را از ریشه کند و تا کنون افزون بر 500 کشته برجای گذاشته است.[مفاهیم: توفان‌ موسمی چیست؟]

مقامات محلی ابراز نگرانی کرده اند که با بررسی های بعدی و مشخص شدن دقیقتر دامنه خسارات این گردباد، احتمالا آمار کشته شدگان نیز افزایش خواهد یافت.

تعدادی قایق ماهیگیری هم که هنگام وزش گردباد در دریا بودند غرق شده و چند ماهیگیر جان خود را از دست داده اند.

قبل از رسیدن گردباد به سواحل بنگلادش، چندین هزار تن از ساکنان شهرها و روستاهای مناطق واقع در مسیر وزش آن خانه های خود را ترک کردند و به پناهگاه رفتند.

این گردباد تعدادی روستا را به طور کامل ویران کرده و باعث قطع جریان برق در بسیاری از شهرهای ساحلی و اختلال در سیستم ارتباطی آنها شده است.

براساس گزارش ها، گردباد پس از عبور از مناطق ساحلی به سوی شمال و شهر داکا، پایتخت، تغییر مسیر داده است.

فعالیت در فرودگاه پایتخت به حالت تعلیق در آمده و با توجه به تراکم جمعیت در داکا، مقامات نگران عواقب وزش گردباد در این شهر هستند.

در عین حال، مراکز هواشناسی گفته اند که از سرعت وزش گردباد در مسیر حرکت به سوی شمال کاسته شده است.

مقامات هند، کشور همسایه بنگلادش، در مورد آسیب های احتمالی ناشی از رسیدن این گردباد برای بیش از یک میلیون تن از ساکنان ایالت غربی این کشور ابراز نگرانی کرده اند.

کد خبر 36696

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز