یکشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: حتما به علاقه نوزادان و خردسالان به ماشین‌سواری پی برده‌اید، بسیاری از آنها لرزش‌های درون ماشین را آرام‌بخش دانسته و درون خودرو راحت‌تر از زمانی می‌خوابند که در تخت‌خوابشان به سر می‌برند.

براساس گزارش CNN، شركت فورد با آگاهي از اين علاقمندي و با توجه به اينكه استفاده هميشگي از خودروها براي خواب كردن كودكان چندان پاك و مقرون به صرفه نيست، راه‌حلي جالب يافته‌است: گهواره‌اي كه مي‌تواند بهترين‌بخش‌هاي ماشين‌سواري را براي نوزادان شبيه‌سازي كند بدون اينكه سوختي مصرف شود.

گهواره

گهواره مكس موتور دريمز از بيرون شبيه به يك گهواره دستي است و لوگوي بزرگ فورد نيز روي آن نقش بسته‌است. بلند‌گويي در زير قسمتي كه نوزاد در آن مي‌خوابد صداي موتور ماشين را ايجاد مي‌كند. بستر گهواره به آرامي از سمتي به سمت ديگر حركت مي‌كند تا حس ماشين در حال حركت را القا كند. حاشيه‌هاي گهواره نيز به چراغ‌هاي ال اي دي مجهز است كه با خاموش و روشن شدن حس عبور از زير چراغ‌هاي خيابان را ايجاد مي‌كنند.

به گفته متخصصان صداي سفيد و حركات مكرر به نوزادان فضاي درون رحم را يادآوري مي‌كند. برخي از والدين با در آغوش گرفتن نوزادان و حركت دادن آنها و ايجاد صدايي مداوم اين فضا را به شكل سنتي شبيه‌سازي مي‌كنند.

با اين همه اين گهواره جديد با هدف تجاري‌سازي ساخته نشده است و بخشي از كمپيني تبليغاتي براي خودروهاي مكس شركت فورد بوده‌است اما فورد اعلام كرده درصورتي كه گهواره‌ مورد استقبال قرار گيرد آن را به توليد انبوه خواهد رساند.

کد خبر 366466

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha