چهارشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکت هواپیمایی آلیتالیا در پی اعتصاب کارکنان خود ۶۰ درصد از پروازهای داخلی و بین المللی این شرکت را لغو کرد.

 اعتصاب کارکنان آلیتالیا | ۶۰ درصد پروازها لغو شد

به گزارش ايرنا، کارکنان شرکت هواپیمایی ایتالیا (آلیتالیا) امروز به دنبال فراخوان اتحادیه های کاری Cgil, Cisl, Uil, Ugl e Usb، در اعتراض به تصمیم این شرکت به کاهش حقوق های خود دست به یک اعتصاب 24 زدند.

اتحادیه های کاری دلیل برگزاری این اعتصاب 24 ساعته را اعتراض به برنامه شرکت آلیتالیا برای تعدیل بیش از دوهزار نیرو و کاهش از 20 تا 30 درصدی حقوق ها اعلام کردند.

این در حالیست که پروازهای آلیتالیا در ساعات 7 تا 10 و 18 تا 21 امروز و امشب به وقت محلی بطور عادی جریان دارد و خواهد داشت.

شرکت آلیتالیا برای جلوگیری از سرگردانی مسافران، با اعلام یک برنامه فوق العاده، 92 درصد از مسافران پروزهای حذف شده را از طریق هماهنگی با سایر پروازها جابه جا می کند.

امروز همچنین قرار است دو نشست اعتراضی در فرودگاه 'لئوناردو داوینچی' شهر رم، مقر این شرکت برگزار شود. نشست اول مربوط به خلبانان و خدمه پرواز و نشست دوم مربوط به تمام کارکنان زمینی این شرکت است.

آلیتالیا که بار دیگر با خطر ورشکستگی دست و پنجه نرم می کند، در صدد تعدیل 2033 نیرو و کاهش تا 30 درصدی حقوق کارکنان خود است که با مخالفت های شدید مواجه شده است.

حتی نشست اخیر نمایندگان این شرکت با اتحادیه های کاری با حضور وزارت توسعه اقتصادی نتوانست از اعتصاب امروز جلوگیری کند.

کد خبر 366138

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha