۴۶ میلیون و ۶۰۰ هزار نفرشب اقامت از ۲۵ اسفند ماه ۹۵ تا دهم فروردین‌ماه ۹۶ در کشور به ثبت رسید و بیش از ۶۲ میلیون نفر بازدید از مراکز تاریخی، فرهنگی و گردشگری کشور تا ١٠ فروردین‌ماه در آمار سفرهای نوروزی ثبت شد.

سفر نوروزی

اين خبر را ستاد مركزي هماهنگي خدمات سفر به نقل از مرتضي رحماني‌موحد، معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي منتشر و اعلام كرد: به‌دليل آنكه سفرهاي نوروزي امسال سه مرحله‌اي شده و بخشي از سفرها از ديروز در كشور آغاز شده و مخاطبان خاص خود را دارد فعاليت ستاد مركزي هماهنگي خدمات سفر نيز تا 18فروردين‌ماه تمديد شده است.

رحماني موحد با اعلام اينكه در نوروز امسال برخي استان‌هاي كشور همچون استان قزوين كه پيش‌تر معبر سفر بودند به مقصد سفرهاي نوروزي تبديل شدند، گفت: با وجود وضعيت جوي ناپايدار در برخي استان‌هاي كشور، مديريت مناسب و هماهنگي بسيار خوب در بين اعضاي ستاد در شهرهاي گوناگون باعث شد تا مسافران نوروزي كه در چادر و مراكز اقامتي موقت اسكان داشتند كمترين مشكلات را داشته باشند.

وي افزود: آمارها بيانگر افزايش و رشد ميزان سفر و گردشگري در نوروز96 است و به‌عنوان مثال ورود مسافر به قشم از طريق هوايي 50درصد افزايش داشت.

رحماني‌موحد گفت: تا پايان دهمين روز فروردين بالغ بر 40هزار تماس با سامانه 09629 برقرار شده است كه مسافران نوروزي در تماس با اين سامانه اطلاعات لازم سفر را اخذ كرده‌اند و در اين ميان فقط كمتر از يك‌درصد اين تماس‌ها مربوط به شكايت يا انتقاد مسافران نوروزي است كه نشان‌دهنده ميزان رضايت‌مندي آنها از نحوه عرضه خدمات است.

به گفته رئيس ستاد مركزي هماهنگي خدمات‌سفر، تا پايان دهم فروردين‌ماه، 55 هزار و 600 بازديد نظارتي در سراسر كشور با هدف نظارت بر عرضه خدمات مطلوب به گردشگران انجام شد.

  • استفاده از كل اقامتگاه‌هاي آماده شده

زهرا احمدي‌پور، رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري نيز با اعلام اسكان حدود ۲۴ميليون مسافر نوروزي در نقاط مختلف كشور طي هفته اول نوروز۹۶ اعلام كرد: شرايط جوي و اقليمي ناپايدار طي هفته اول فروردين‌‌ماه نيز مانع از سفر هموطنان نشد.به گفته وي، تمام اقامتگاه‌هاي آماده شده در كل كشور نيز در نوروز96 با ظرفيت كامل پر شد.

رئيس سازمان ميراث فرهنگي همچنين درخصوص گلايه برخي مسافران نسبت به افزايش بهاي اماكن اقامتي گفت: افزايش بها وجود نداشته و حتي در برخي استان‌ها همچون سيستان و بلوچستان كاهش ۵۰ درصدي قيمت و در استان تهران نيز كاهش ۴۰درصدي قيمت‌ها را داشتيم تا گردشگران بتوانند از خدمات بهتر استفاده كنند. قيمت استفاده از خدمات هتل‌ها نيز همان قيمت نوروز۹۵ بود.

اصفهان اما همچنان حجم بالاي سفرهاي نوروزي در نوروز96 را همچون سال‌هاي گذشته تجربه كرده است. فرزاد دادخواه، معاون راهداري اداره كل راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي استان اصفهان اعلام كرد: از آغاز تعطيلات نوروز تا 12فروردين‌ماه 7ميليون تردد در جاده‌هاي اين استان ثبت شد. دادخواه به ايرنا گفت كه اين ترددها در مقايسه با زمان مشابه سال قبل بيش از 7درصد افزايش داشت.

کد خبر 365810

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha